فرحناکیان گفت: یونیسف در یک همکاری مشترک با وزارت نیرو، یک محموله ۳۲ تنی برای استفاده در صنعت آب و فاضلاب وارد کشور کرد.

محموله ۳۲ تنی پمپ‌های شناور برای استفاده در صنعت آب و فاضلاب وارد کشور شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی فرحناکیان مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به ورود محموله ۳۲ تنی پمپ‌های شناور برای استفاده در صنعت آب و فاضلاب گفت: این پمپ‌ها قرار است به منظور افزایش ظرفیت در زمینه آمادگی بحران در میان شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های در معرض سیلاب همچون لرستان، خوزستان و گلستان توزیع شوند. این محموله با بودجه فعالیت‌های بشر دوستانه جهانی یونیسف و حمایت مالی بانک‌های سامان، تجارت و اتاق بازرگانی ایران تامین شد.

او افزود: پس از سیلاب شدید مارس - آوریل ۲۰۱۹ یونیسف با حمایت کشور‌های اهدا کننده مانند ژاپن، کویت، کره جنوبی، سوئیس و کانادا و همچنین اهداکنندگان محلی از بخش خصوصی، مبلغ ۳ میلیون و ۱۳۴ هزار دلار را برای پاسخ به سیل جمع‌آوری کرد تا با همکاری دولت دسترسی آسیب پذیرترین کودکان از جمله کودکان پناهنده و مهاجر به خدمات ضروری را تضمین کند.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل ادامه داد: یونیسف در حوزه آب، فاضلاب و بهداشت محیط یک میلیون و ۸۹۵ هزار دلار جذب و با همکاری وزارت نیرو از دسترسی جمعیت آسیب دیده سیل به آب سالم از طریق یک سیستم آب و فاضلاب مقاوم در برابر بلاها هزینه کرد.


بیشتر بخوانید: شواهدی مبنی بر انتقال کرونا از طریق فاضلاب وجود ندارد


فرحناکیان با بیان اینکه از این منابع مالی برای تجهیز و توانبخشی و احیای بهتر سیستم‌های آب و فاضلاب آسیب دیده و تخریب شده و اطمینان از دسترسی پایدار و کافی به آب سالم، تسهیلات بهداشتی و فاضلابی استفاده شد، افزود: یونیسف علاوه بر این، با همکاری وزارت نیرو در نظر دارد از توانبخشی پایدار و تقویت مقاومت سیستم‌های آب و فاضلاب در مناطق مستعد و سیل‌خیز در گلستان و خوزستان حمایت کند.

گفتنی است، همکاری‌های مزبور، با هماهنگی وزارت امور خارجه، منجر به ایجاد مشارکت جدید بین یونیسف و وزارت نیرو، ایجاد برنامه کاری دوسالانه با محوریت افزایش ظرفیت مدیریت آب و افزایش آمادگی اضطراری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار