معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، مساجد شهرستان‌های آوج و آبیک که در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند اجازه بازگشایی و برگزاری مراسم احیا را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه شهرستان‌های آوج و آبیک که در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: در این ۲ شهرستان، امکان برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه‌ها میسر است، اما باید یکسری اصول از قبیل استفاده از مهر و سجاده شخصی توسط نمازگزاران، محدودیت زمان حضور در مساجد، رعایت فاصله با یکدیگر و محدودیت تعداد نمازگزاران رعایت شود.

او با بیان اینکه در شهرستان‌های سفید امکان برگزاری نماز جماعت وجود دارد، اضافه کرد: در شهر‌های آوج و آبگرم نگرانی خاصی در این زمینه نداریم، اما در آبیک باید با احتیاط در این زمینه اقدام کرد و اگر لازم باشد این هفته هم نماز جمعه در شهر آبیک برگزار نشود.

حبیبی افزود: بازگشایی مساجد در شهرستان‌های قزوین و تاکستان با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بویین زهرا و البرز با وضعیت زرد به ویژه برای شب‌های قدر به تصمیم گیری مرکز امور مساجد استان محول می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اضافه کرد: می‌توان تعداد مساجد محدودی را در این شهر‌ها مشخص کرد تا مراسم احیای شب‌های قدر در آن‌ها برگزار شود و مردم بتوانند در آن‌ها حضور یابند.

حبیبی گفت: تاکید می‌کنیم که همه دستورالعمل‌های بهداشتی در این مساجد باید رعایت و حداکثر ظرفیت ۲۵ درصد مساجد و حسینه‌ها استفاده و مراسم در فضای باز برگزار شود.

معاون استاندار اضافه کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی این دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی را در اختیار اداره اوقاف و مرکز امور مساجد استان قرار دهد و شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را برای تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی پایگاه‌ها و مساجد داشته باشند.

این مسوول گفت: بازگشایی محدود امامزاده حسین (ع) با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود تا مردم حداکثری بهره برداری را از این شب‌ها داشته باشند.

حبیبی گفت: آموزشگاه‌های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی با یکدیگر ندراند می‌توانند فعالیت داشته باشند به شرطی که دستور العمل‌ها را رعایت کنند.

این مسوول اضافه کرد: فعالیت رستوران‌ها و گرمابه‌ها که جنبه عمومی دارند و موجب شیوع بیماری کرونا می‌شوند فعلا امکان پذیر نیست و نباید فعالیت داشته باشند.

حبیبی گفت: مهاد کودک، پیش دبستانی‌ها و مراکز استثنایی کماکان تعطیل هستند و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

او با اشاره به وضعیت کرونا در استان، گفت: با اقدمات صورت گرفته در مقابل کرونا شرایط استان مساعد است، ولی نیازمند مراقبت جدی و مستمر هستیم تا این روند به سمت نزولی و صفر شدن پیش برود.

معاون استاندار با اشاره به وضعیت بازار، اضافه کرد: در این مدت افزایش نظارت و کنترل بازار و ذخیره سازی اقلام اساسی به واسطه ماه مبارک رمضان حایز اهمیت است و حوزه اقتصادی ماموریت یافته بر بازار نظارت بیشتری داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه جاده سلامت باید کنترل شود، گفت: طبق گزارش‌ها باید نظارت بیشتری بر این جاده صورت گیرد و نیروی انتظامی وقت بیشتری در آنجا بگذارد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جاده پایگاه بزند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار