معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با وجود تصویب۲۰ مرکز غربالگری کرونا برای استان، راه اندازی ۱۳ مرکز آن به سختی امکانپذیر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به تأثیر مراکز غربالگری کرونا در شناسایی بیماران فراهم کردن زمینه لازم برای برپایی این مراکز در استان ضروری است.

او افزود: از ۲۰ مرکز مصوب غربالگری کرونا، ۱۳ مرکز به سختی راه‌اندازی شده و هنوز زمینه راه‌اندازی هفت مرکز فراهم نشده است و باید با راه‌اندازی مراکز باقی‌مانده ظرفیت نمونه‌گیری این مراکز را ارتقا داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مقاومت‌هایی از سوی مردم و شورا‌ها وجود دارد که این مراکز می‌تواند برای جامعه پیرامونی خطرناک باشد و همین تصور‌ها باعث شده تاکنون این مراکز راه‌اندازی نشوند.

خواجه‌ئیان گفت: با راه‌اندازی مراکز غربالگری کرونا در استان بوشهر روند نمونه‌گیری، بیماریابی و شناسایی افرادی که علائم ظاهری ندارند سرعت بیشتری می‌گیرد.

ضرورت مراقبت از جمعیت حساس در برابر کرونا 

او افزود: هرچند در زمان حاضر موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کمتر شده و بیماران بیشتر به صورت سرپایی شناسایی‌شده‌اند، اما باید در نظر گرفت که هفت تا ۹ درصد از جمعیت استان بوشهر سالمند و ۶ تا هشت درصد دیابتی هستند و خیلی‌ها نیز شیمی‌درمانی می‌شوند، در مجموع این جمعیت معادل ۳۰۰ هزار نفر است که به عنوان افراد آسیب‌پذیر به شمار می‌روند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اگر بیماری به این گروه از جمیعت آسیب‌پذیر سرایت کند کنترل کردن این شرایط برای مراکز درمانی ما بسیار دشوار می‌شود.

آزمایشگاه تشخیصی در عسلویه و دشتستان راه اندازی شود

خواجه ئیان تاکید کرد: ظرفیت آزمایشگاه‌های استان امکان بررسی ۱۵۰ نمونه را در روز دارند در همین زمینه باهدف سرعت بخشی در انجام امور راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در شهرستان‌های عسلویه و دشتستان ضروری است.

او گفت: بسیاری از صنف‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما خیلی از صنف‌ها نیز هستند که این دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و برخورد کردن با آن‌ها به دلیل اینکه شمار آن‌ها زیاد است راحت نیست به همین دلیل اعمال محدودیت‌های فیزیکی در برخی از خیابان‌های شهر و بازار ضروری است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.