معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: به علت قرار گرفتن خط لوله گاز در ضلع شرقی و باغات سنتی در ضلع مقابل امکان تعریض محور نسیم شمال وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخ زاد معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه شهر قزوین از معدود مراکز استان‌های کشور محسوب می‌شود که فاقد کمربندی شهری است، گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر قزوین باغات سنتی وجود دارد در حال حاضر به علت فاصله زیاد بین باغات و شهر و محدودیت شدید اعتبارات، احداث کمربندی برای شهر قزوین با این وسعت و گستردگی امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: محور نسیم شمال در گذشته صرفاً برای دسترسی، نگهداری و سرویس رینگ گاز تعریف و طراحی شده است، اما با توجه به اینکه شهر قزوین فاقد کمربندی بود این محور کم کم به عنوان کمربندی شهر مورد استفاده قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار افزود: محور نسیم شمال از لحاظ فنی استحکام لازم را ندارد و با توجه به اینکه در اطراف باغات سنتی قرار دارد و این باغات حداقل در سال دو مرحله آبیاری می‌شوند و آب باغات به زیر سازی محور نفوذ پیدا می‌کند، موجب تخریب زیر سازی شده است.

فرخ زاد تصریح کرد: علی رغم اینکه تاکنون حداقل سه مرحله روکش آسفالت محور نسیم شمال بازسازی و لکه گیری شده است، اما به علت حجم بالای بار ترافیک وسایل نقلیه سنگین و سبک که روزانه به بیش از ۱۵ هزار خودرو می‌رسد این محور تخریب شده است که در نهایت در شورای ترافیک استان بازسازی اساسی این محور مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

او افزود: پس از برداشت کامل زیر سازی فعلی ابتدا محور نسیم شمال با روش بتن آر، سی، سی (RCC) زیر سازی می‌شود تا با نفوذ مجدد رطوبت آب باغات سنتی امکان تخریب کاهش پیدا کند و سپس روی بتن، روکش آسفالت قرار می‌گیرد تا مقاومت و کیفیت محور افزایش پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار، میزان اعتبار مورد نیاز بازسازی محور نسیم شمال را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرخ زاد خاطرنشان کرد: طول محور نسیم شمال حدود ۵ کیلومتر است که امیدواریم عملیات بازسازی محور در دو فاز در سال جاری به مرحله اجرا در آید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار