اورژانس ۱۱۵ فارس برای راهنمایی مددجویان در خصوص بیماری کووید ۱۹، میز مشاوره کرونا راه اندازی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره کروناویروس در اورژانس ۱۱۵ فارس، گفت: در این رابطه کارشناسانی آموزش دیده برای پاسخگویی به سوالات مردمی در زمینه ویروس کرونا انتخاب شدند تا مردم بتوانند ابهامات و پرسش‌های خود را مطرح و در مسیر درستی راهنمایی شوند.

او ضمن مهم برشمردن این اقدام برای پاسخ به نیاز مردم در زمان شیوع کروناویروس ادامه داد: از زمان راه اندازی میز مشاوره کرونا از اواخر اسفند پارسال تاکنون، ۱۶ هزار مشاوره از سوی کارشناسان میز مشاوره انجام شده است که این خود به تنهایی می‌تواند دستاوردی مهم در خدمت به مردم در زمان شیوع کرونا باشد.

او با اشاره به افزایش چشمگیر تماس‌های ۱۱۵ پس از شیوع کروناویروس افزود: پس از شیوع کروناویروس در اواخر بهمن ۹۸، تماس‌های ۱۱۵ به صورت چشمگیری افزایش یافت؛ به طوری که در اسفند سال گذشته، ۷۴ هزار و ۵۴۴ تماس تنها در مرکز پیام اورژانس شیراز پاسخ داده شد و میزان تماس‌های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴درصد افزایش داشته است.

مرادیان همچنین از آمادگی کامل مراکز پیام اورژانس فارس در پاسخگویی به نیاز مددجویان خبر داد و گفت: این خدمت در شهرستان‌های شیراز، سپیدان، بیضا، زرقان، داریون، کوار و سروستان فعال است و مددجویان می‌توانند پس از شماره گیری ۱۱۵، عدد «یک» را برای مشاوره انتخاب کنند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند، اما مردم در هر نقطه از استان می‌توانند با شماره گیری ۱۱۵ راهنمایی‌های لازم را در خصوص کرونا ویروس دریافت کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فارس تصریح کرد: کروناویروس تمام نشده است و مردم نباید نکات بهداشتی را نادیده بگیرند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ می‌تواند نقش مهمی در سلامت جامعه و مبارزه با کرونا ویروس داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.