معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری تولید ۸۰۰ تن کلزای بذری و ۱۳۰ تن بذر کنجد در استان تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: جلسه کمیته بذر با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده در خصوص پرداخت یارانه گندم، جو و چغندرقند از ابتدای سال جاری به مبلغ ۹۵ میلیارد ریال برگزار شد. ضمن اینکه مواردی درخصوص تولید بذر کلزا و کنجد در سراسر کشور و همچنین ارقام تولیدی گندم در طبقه بندی بذری مطرح گردید.

تولید ۸۰۰ تن کلزای بذری و ۱۳۰ تن بذر کنجد در خوزستان

او افزود: در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت با هماهنگی بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز شرکت‌ها به منظور خرید بذر گندم از پیمانکاران و همچنین سهمیه مصوب تولید بذر گندم در همه طبقات بذری تامین شود. ضمن اینکه پیگیری لازم درخصوص تامین یارانه گندم و جو سال ۹۷ و یارانه گندم، جو، چغندر قند سال ۱۳۹۸ هرچه سریعتر اقدام و به شرکت‌های مربوطه پرداخت گردد.

تولید ۸۰۰ تن کلزای بذری و ۱۳۰ تن بذر کنجد در خوزستان

قاسمی نژاد اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید بذر گندم در طبقات مختلف بذری از هم اکنون باید میزان یارانه بذر گندم تعیین شود تا شرکت‌ها با رغبت بیشتری گندم مورد نیاز را تامین کنند، همچنین مقرر شد برای تنوع در تولید ارقام گندم ارقام برات، سارنگ، کریم، قابوس، آفتاب، شبرنگ، بهرنگ، آران، و ارقام ICs در اولویت تولید قرار بگیرند و در آینده جایگزین مناسبی برای ارقام مهرگان و چمران باشند.

براساس این گزارش؛ جلسه کمیته فنی بذر با حضور تمام اعضای کمیته استانی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

تولید ۸۰۰ تن کلزای بذری و ۱۳۰ تن بذر کنجد در خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.