صدیقی: ۳ نامزد، مشمول احراز ریاست ووشو نبودند/ وزارت ورزش درباره کاندیدا‌ها موضع خاصی ندارد

سرپرست دبیری فدراسیون ووشو گفت: شورای تجدید نظر تشخیص داد ۳ کاندیدا مشمول ماده ۶ احراز ریاست فدراسیون ووشو نیستند.

علی صدیقی سرپرست دبیری فدراسیون ووشو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رد صلاحیت ۳ کاندیدای انتخابات ریاست ووشو اظهار کرد: بله ما بعد از صدور نتایج اولیه طی نامه‌ای به ۳ کاندیدا در ۱۰ اردیبهشت ماه اعلام کردیم که سوابق آن‌ها در کمیسیون احراز صلاحیت رد شده است و اگر مدارکی دال بر سوابق مدیریتی و بند‌های آئین نامه دارند ظرف یک هفته می‌توانند به این موضوع اعتراض کنند. به هر حال شورای تجدید نظر برای دومین مرتبه تشکیل جلسه داد و  در نهایت بعد از بررسی مدارک مشخص شد که این ۳ کاندیدا مشمول ماده ۶ احراز ریاست فدراسیون ووشو نیستند.  

او ادامه داد: حضور  ۶ کاندیدا برای شرکت در  انتخابات ریاست فدراسیون ووشو نهایی شد و  تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی از سوی وزارت ورزش تعیین می‌شود و ما زمانش را اعلام می‌کنیم.  

صدیقی: ۳ نامزد، مشمول احراز ریاست ووشو نبودند/ وزارت ورزش درباره کاندیدا‌ها موضع خاصی ندارد

سیستم های نظارتی به اتفاقات انتخابات ورود می کنند 

صدیقی درباره اینکه احتمال زد و بند بین کاندیدا‌های ریاست فدراسیون ووشو و روسای هیئت‌های ورزشی استان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: رئیس هیئت ورزش ووشو یک عضو مجمع انتخاباتی است و با شرایط و شناختی که از فرد منتخب خود دارد به او رای می‌دهد و من به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی نمی‌توانم به این مسئله ورود کنم و این خلاف قانون است. اگر اتفاق و حاشیه ای رخ بدهد در آن صورت  سیستم‌های نظارتی ورود می‌کنند.  

او درباره اینکه وزارت ورزش از کاندیدای خاصی در انتخابات ووشو حمایت می‌کند، بیان کرد: وزارت ورزش روی هیچ کدام از افراد داوطلب پست ریاست فدراسیون ووشو موضع خاصی ندارد و  انتخاب به صورت آزاد انجام می‌شود. به هر حال ما در جراید کثیر الانتشار شرایط ثبت نام در انتخابات فدراسیون ووشو را اعلام کردیم و دوستان مدارک لازم را ارائه کردند و بعد از آن احراز صلاحیتشان نهایی شد و کاندیدا‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا فرد برگزیده به عنوان رئیس فدراسیون ووشو انتخاب شود.  

ما تابع نظر کمیته مبارزه با کرونا هستیم 

صدیقی درباره اینکه برخی از اماکن ورزشی باز شدند گفت: در حال حاضر ابلاغیه‌ای در این باره دریافت نکردیم  و ما تابع نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم و هر زمان به وزارت ورزش اعلام شد که اماکن ورزشی می‌توانند فعالیت کنند تمرینات خود را شروع می‌کنیم.  

صدیقی: ۳ نامزد، مشمول احراز ریاست ووشو نبودند/ وزارت ورزش درباره کاندیدا‌ها موضع خاصی ندارد

سرپرست دبیری فدراسیون ووشو درباره مسابقات آنلاین کمیته تای چی بیان کرد: مسابقات این کمیته به صورت آنلاین برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند. به هر حال مسئولان کمیته تای چی قصد دارند که مسابقات آنلاین را دوباره برگزار کنند.  

او درباره اینکه تمرینات ملی پوشان ووشو پیگیری می‌شود، گفت: بله تمرینات ورزشکاران را  از طریق کمیته تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی پیگیری می‌کنیم و دوستان نظارت لازم را دارند تا ووشو کاران آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.  

صدیقی درباره لغو مسابقات ووشو بیان کرد: مسابقات به طور کلی لغو نشده بلکه تا زمان بازگشت به وضعیت عادی به تعویق افتاده است. طبق برنامه قرار بود مسابقات لیگ ووشو نیمه نهایی و فینال در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، اما به علت شیوع ویروس کرونا این مسابقات به تعویق افتاد و قرار است به زمان دیگری موکول شود.  


بیشتر بخوانید: رد صلاحیت ۳ نامزد ریاست فدراسیون ووشو


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار