مقامات چینی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شهر کوچک شولان در مرز کره شمالی را کاملا قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، روز گذشته اعلام شد شیوع ویروس کرونا در شهر کوچک شولان در استان جیلین چین که در مرز این کشور با کره شمالی واقع شده است به سطح هشدار رسیده است. از این رو، مقامات چینی به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، شهر را کاملا قرنطینه کرده است.

در پی قرنطینه این شهر کوچک، حمل و نقل عمومی فعالیت خود را متوقف کرد و تردد‌های غیرضروری ممنوع اعلام شد.

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در میان دانش آموزان، مدارس تعطیل شد و آموزش دانش آموزان به صورت مجازی ادامه می‌یابد.

مقامات محلی بهداشت و درمان مجموع مبتلایان کووید-۱۹ را در این شهر کوچک بیش از ۱۰۵ مورد اعلام کردند که گفته می‌شود نسبت به جمعیت آن تقریبا بالاست. کرونا تاکنون در این شهر کوچک تلفاتی برجای نگذاشته است.

هنوز مشخص نیست منشا ورود کرونا به این شهر کوچک از داخل چین بوده است یا از شهروندانی که به کره شمالی سفر کرده اند، منتقل شده است. با این حال، امکان انتقال این ویروس از کره شمالی ضعیف است، زیرا پیونگ یانگ پس از آغاز شیوع کووید-۱۹ همه مرز‌های خود را با کشور‌های همسایه بست.

در حالی که اطلاعات چندانی در مورد شمار مبتلایان کرونا در کره شمالی وجود ندارد، خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرده است بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از ماه مارس تا اواخر آوریل از قرنطینه خارج شده اند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین آمادگی خود را برای کمک به کره شمالی جهت مقابله با شیوع کرونا را اعلام کرد. ویروس کرونا نزدیک به ۸۳ هزار نفر را در چین مبتلا کرد که از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن جان باختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار