مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا ناپایدار تا ظهر فردا در سطح استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا قبل از ظهر فردا (سه شنبه ۲۳ اردیبهشت) در غالب مناطق بویژه نواحی مرکزی و جنوبی استان است؛ حتی انتظار می‌رود امروز بر شدت ناپایداری‌ها در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزوده شود.

او بیان کرد: بر این اساس آسمان غالب مناطق استان تا قبل از ظهر فردا نیمه ابری تا ابری، گاهی مه آلود و در برخی از مناطق با رگبار باران و رعد و برق و رخداد تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش‌ها در نواحی شمالی استان احتمالاً بصورت رگبار پراکنده خواهد بود، اما در نواحی مرکزی و جنوبی استان با توجه به تشدید ناپایداری حتی احتمال بارش تگرگ، اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

محمدی بیان کرد: در ارتفاعات سبلان و مناطق کوهپایه‌ای شهرستان خلخال بارش برف انتظار می‌رود.

او افزود: از ظهر فردا تا عصر چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت) جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از اواخر وقت روز چهارشنبه با تقویت پرفشار سطح زمین که با جریانات مرطوب خزری همراه است و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، مجدداً جو استان ناپایدار شده و بر میزان ابرناکی افزوده می‌شود.

محمدی افزود: در برخی از نواحی استان طی روز پنجشنبه (۲۵ اردیبهشت) رگبار باران و یا رعد و برق و وزش تند باد موقتی احتمال می‌رود.

او اظهار داشت: دوباره از روز جمعه جوی پایدار همراه با افزایش دما در استان اردبیل حاکم می‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.