رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک از آغاز برداشت سیر در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خور بیابانک خبرداد.

حکمت موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک در گفت و گوی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:تاکنون برداشت محصول سیر در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان اغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او افزود:از هر هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول سیر در شهرستان خور و بیابانک می‌توان ۱۲ تن سیر برداشت کرد و پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۲۰ تن سیر در مزارع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور وبیابانک گفت:باید در نظر داشت که سیر‌های کشت و برداشت شده از این شهرستان به خاطر طعم و عطر خاصی که دارنند مشریان بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

موسوی اضافه کرد:این میزان محصول سیر از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در شهر‌های دیگری همچون خور، جندق و فرمز و همچنین در روستا‌هایی مانند چاه ملک، ادیب، ایراج و هرمجان کشت می‌شود.

او ادامه داد:در حال حاضر حدود ۵۰ کشاورز شهرستان خور و بیابانک در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک افزود:از بهترین خواص گیاه سیر را می‌توان به ویتامین c، کلسیم اهن و منیزیم که برای تصفیه خون و جلوگیری از عفونت‌های تنفسی موثر است اشاره کرد.

موسوی یادآور شد:همچنین بیش از ۶۵ درصد از جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دام پروری مشغول اند و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۴ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

او گفت:اب مورد نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول سیر در شهرستان از ۸۵ حلقه چاه کشاورزی و ۷۶ چاه قنات و حدود ۴۰ چشمه تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک اضافه کرد:سالانه ۱۳ هزار تن محصول زراعی و باغی اعم از گندم، جو، افتابگردان، زیتون، چغندر، شلغم، پنبه، روناس، زعفران و خرما در این شهرستان تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.