بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، تعداد ۴ هزار قلیان را جمع آوری و معدوم کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اجرای طرح جلوگیری از عرضه مواد دخانی (قلیان) در منطقه، تعداد ۴ هزار قلیان را جمع آوری و معدوم کردند.

علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت: این طرح با همکاری و مشارکت حوزه قضایی و نیروی انتظامی مشهد مقدس انجام و قلیان‌های جمع آوری شده در مراسمی و با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی و مجتمع قضایی معدوم شد.

او افزود: هموطنان در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، به طور جد از مصرف دخانیات به ویژه قلیان بپرهیزند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ از جمله سفره خانه‌های سنتی عاملی جهت انتقال ویروس کرونا می‌باشد، ادامه داد: تماس با اشیاء و محیط‌های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس خواهد شد.

حسنی بیان کرد: مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی تاثیر مستقیمی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌ها داشته، بعلاوه اینکه استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر ابتلاء به این بیماری را به همراه خواهد داشت.  

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.