نماینده مردم ارومیه گزارش کمیسیون اصل۹۰ درباره مشکلات صنعت خودرو را خلاف حمایت از تولید داخل دانست.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره مشکلات صنعت خودرو، خلاف حمایت از تولید داخل استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه علنی امروز  با استناد به بند ۹ اصل ۴۳ قانون اساسی در اخطاری درباره گزارش کمیسیون اصل۹۰ در مورد چالش های مرتبط با صنعت خودرو گفت: این گزارش تداعی تعیین مالیات است تا حمایت از تولید ملی در حالی که قانون اساسی واردات را معادل سلطه اقتصادی بیگانه می داند و اساس توسعه و پیشرفت را اتکاء به توان داخلی تعریف کرده است.

او افزود: کمیسیون اصل۹۰ مجلس باید در گزارش خود نواقص تولید داخل را مطرح کند اما به نظر می رسد در ارتباط با جایگزین واردات به جای تولید صحبت شد، بنابراین این شائبه را ایجاد می کند که ما از قانون اساسی که به آن سوگند خورده ایم فاصله گرفته‌ایم.

قاضی پور تصریح کرد: قانون اساسی بر افزایش تولید داخلی تاکید دارد به خصوص درحوزه صنعتی افزای تولید داخل را لازمه تامین نیاز کشور می داند، همچنین قانون اساسی خودکفایی را اساس دانسته و رهبر معظم انقلاب نیز در این مدت بارها بر تولید داخل تاکید داشتند اما در گزارش کمیسیون اصل۹۰ خلاف تولید داخلی مباحثی مطرح شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اساس کشور باید تولید داخل و حمایت از کارگران و کشاورزان باشد، ما سالانه به سه میلیون خودرو نیاز داریم که با حمایت از تولید داخل باید این میزان از نیاز داخلی را مرتفع کنیم.

مسعود پزشکیان که ریاست اداره جلسه را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت در پاسخ به اخطار قاضی پور گفت: اگر این گزارش مسئله تولید داخل را زیر سوال ببرد، اخطار وارد است در هر حال این گزارش به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار