فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: انجام پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) برای اولین بار صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر عفت ایرانی جم، فوق تخصص خون و انکولوژی در زمینه مزایای پلاسما درمانی گفت: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آن‌ها توانسته بیماری را مهار کند.

او افزود: بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند در این صورت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آن‌ها می‌شود.

فوق تخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه برای اهدای پلاسما لازم هست حداقل ۲۸ روز از شروع بیماری بگذرد و بعد از تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا کند بیان داشت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبود یافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر ایرانی جم تصریح کرد: روش پلاسما درمانی از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

او ادامه داد: این روش درمانی در چند استان کشور در حال انجام هست و اثرات امیدبخش و نتایج امیدوار کننده آن کاملا مشهود و مورد تایید مراجع علمی کشور قرار گرفته هست.

فوق تخصص خون و انکولوژی عنوان کرد: جهت بهره مندی تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا از این روش درمانی افرادی که بعد از ابتلا به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده اند به شکرانه این نعمت الهی و بازگشت به آغوش خانواده می‌توانند با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

دکتر ایرانی جم اظهار اشت: هموطنان عزیز جهت اطلاعات بیشتر و هماهنگی با انتقال خون برای اهدا پلاسما با شماره ۳۳۲۳۷۱۶۹ می‌توانند تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.