اخیرا تائید شده است که شارژ سریع ۴۰ واتی دستگاه شرکت اوپو به باتری آن آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوپو، آوریل گذشته گوشی Ace2 را عرضه کرد. این گوشی یک دستگاه با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و سنسور اثر انگشت درون نمایشگر بود. مطمئنا، این گوشی جذاب‌ترین دستگاه موجود در بازار نیست، اما با قیمت اصلی حدود ۵۶۵ دلار یکی از بهترین مواردی است که می‌توان خریداری کرد.

گوشی مذکور دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است که از شارژ سریع کابلی ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. برای شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی تا ۴۰ وات برنامه ریزی شده است. در حالی که ممکن است که سرعت شارژ این دستگاه برای شما جذاب باشد، باید به شما بگوییم که استفاده از این قابلیت دارای بهایی نیز هست.

فناوری شارژ سریع و نابودی باتری دستگاه 

اوپو به تازگی تائید کرده است که فناوری شارژ ۴۰ واتی، ظرفیت باتری را به ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. این در حالی است که در همین چرخه زمانی، شارژ ۱۵ واتی ظرفیت باتری را به ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. شاید این مسئله به ما توضیح دهد که چرا تاکنون سازندگان بزرگی مانند گوگل و اپل به سمت شارژ بسیار سریع نرفته‌اند. در هر صورت، شارژ سریع ۱۵ واتی باید برای بیشتر افراد کافی باشد.


بیشتر بخوانید


 کاهش عمر باتری با شارژ سریع ۴۰ واتی

شارژ کردن و آسیب باتری

باید به این نکته اشاره کنیم که شارژ کردن از هر نوعی به باتری آسیب وارد می‌کند، حالا شما فرض کنید که اگر این کار با سرعت بیشتری انجام شود چه میزان این خرابی سریع‌تر انجام می‌شود. بیشتر افراد از یک گوشی بیش از سه سال استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل بعید است متوجه تغییر شوند. اما به نظر می‌رسد اوپو در حال پیشرفت دستگاه‌های خود در این زمینه است. همچنین بر اساس شایعات شرکت وان‌پلاس در حال تولید کرد گوشی هوشمندی با توانایی شارژ سریع ۶۵ واتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار