مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت : این بیماری هنوز تمام نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سارا شاه‌آبادی مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیماری کرونا ویروس هنوز تمام نشده است و آمار کرونا به خصوص در استان کرمانشاه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

او گفت : هر چند ورودی به بیمارستان‌ها کم شده، ولی آمار بیماران سرپایی به‌خاطر انجام آزمایشات و غربالگری مناسب که در سطح استان انجام می‌شود بالا رفته و این نشان دهنده این است که آمار مبتلایان بالا است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: افرادی هستند که بدون علائم و یا با داشتن علائم خفیفی به بیماری کرونا ویروس مبتلا هستند و اگر شناسایی نشوند در جامعه حضور داشته باشند سبب گسترش بیماری می‌شوند.

او گفت: کسانی که به صورت سرپایی تست تشخیص کوید ۱۹ آن‌ها به صورت مثبت اعلام می‌شود، چون حالشان خیلی بد نیست نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، لذا باید بحث قرنطینه در منزل را تا ۱۴ روز به خوبی رعایت کنند در ضمن اعضای خانواره آن‌ها باید برای انجام تست‌های تشخیصی حتما به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

شاه‌آبادی ادامه داد: اگر کسی مبتلا به کرونا باشد و بحث قرنطینه را رعایت نکند از مصادیق تهدید‌های علیه بهداشت عمومی است و جرم محسوب می‌شود، چون سبب گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

او گفت: با توجه به اینکه مواردی از ابتلا به کودکان در سطح کشور گزارش شده لازم است والدین مراقب بچه‌ها خود باشند تا جایی که امکان دارد فرزندان خود را از منزل خارج نکنند و اصول بهداشتی را رعایت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.