مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی هوای امروز اراک را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  علیرضا محرابیان کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی هوای امروز اراک را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.

هوای ۲۲ اردیبهشت اراک ناسالم برای گروه‌های حساس

محرابیان افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١صبح امروز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۲در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او اضافه کرد: شاخص کیفیت هوای اراک بر روی عدد ۱۰۹ بوده و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ٢/٥میکرون است و همچنین بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۱۲مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی بوده است.

کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر وزش باد و گردوغبار منطقه‌ای و فرامنطقه ای، انتظار می‌رود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تا پایان امروز ادامه داشته باشد.

بنابر توصیه‌ها کارشناسان بهداشتی در هوای آلوده تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند.

 از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن نیز در این شرایط  هم باید خودداری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.