سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: همکاری نکردن مردم از دلایل اصلی افزایش آمار کرونا در این شهرستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به افزایش آمار کرونا در این شهرستان  گفت: تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا زمانی موثر خواهند بود که مردم به آنها پایبند باشند، در غیر این صورت نتیجه مطلوب را کسب نخواهیم کرد.

او افزود: طبق قانون با استفاده از ظرفیت دادستان، نیرو‌های انتظامی و سایر ضابطان قضایی برخورد‌های لازم با متخلفان صورت می‌گیرد و تعداد نمونه گیری‌ها از پنجم اردیبهشت ماه با افزایش کیت‌های آزمایشگاهی افزایش یافت.

بن عباس اضافه کرد: تا قبل از این اقدام تنها از بیماران بدحال بستری در بیمارستان ومشکوک به کرونا، آزمایش گرفته می‌شد، اما از پنجم اردیبهشت ماه تاکنون، بیماریابی تقویت و علاوه بر افراد بستری از تمامی اعضای خانواده، همکاران و دوستان نزدیک بیماران با علائم و بدون علائم گرفتن تست آغاز شد .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی با درایت کامل، فداکاری و از خودگذشتگی به صورت ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیشنهاداتی ارائه داد و در نهایت تصمیماتی برای ۹ شهرستان از جمله دزفول اتخاذ شد.


بیشتر بخوانید: کرونا گریبان تعدادی از زندانیان خوزستان را گرفت


این مقام مسئول ادامه داد: اصناف ضروری مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، گوشت، مرغ و ماهی فروشی‌ها، میوه و تره بار، بخش فروش مواد غذایی هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه‌ها و مراکز درمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان فعالیت دارند.

او گفت: چندین اکیپ و گروه نظارتی ویژه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، نیرو‌های ناحیه مقاومت بسیج، بازرسان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، صمت، تعزیرات و سایر متولیان این حوزه آماده نظارت بر اجرای مصوبات هستند و این اکیپ‌ها با صنوف غیرضروری و واحد‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و آنها را پلمب می‌کنند.

او اظهار داشت: اگر تردد‌ها بعد از اجرای طرح افزایش داشته باشند، محدودیت‌ها برای جلوگیری از تردد غیرضروری مردم بیشتر می‌شود و با توجه به برداشت محصولات کشاورزی بخشی از کارکنان جهاد کشاورزی، غله و تعاون روستایی برای خرید تضمینی محصولات بدون پذیرش ارباب رجوع در این ایام فعالیت می‌کنند.

ضدعفونی کردن معابر  برای مقابله با کرونا ویروس

بن عباس افزود: آرامستان‌ها همچنان تعطیل هستند و همه شهرداری‌ها با همکاری نیروی انتظامی از ورود مردم به آرامستان‌ها جلوگیری می‌کنند و برگزاری نماز جماعات و جمعه فعلا امکان پذیر نیست و همچنین امکان برگزاری آیین‌های شب‌های قدر به صورت تجمعی در مساجد وجود ندارد و باتوجه به اینکه میدان میوه و تره بار شهرستان دزفول یک میدان مرکزی است و شهر‌ها و استان‌های دیگر را تغذیه می‌کند، تدابیر سختگیرانه بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای دستورهای بهداشتی در این میدان اجرا می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ضدعفونی کردن معابر که در این ایام تعطیل نبوده با ظرفیت نیرو‌های مسلح، نیرو‌های جهادی، بسیج، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزایش می‌یابد تا با این اقدام ها و همکاری مردم شاهد ریشه کن شدن کرونا باشیم و شهرداری‌ها موظف هستند تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها را از دسترس مردم خارج کنند، زیرا استفاده از این مکان‌ها نیز ممنوع است.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم که همه جا یه جورند !
منتها الان تنها چیزی که در برخی شهرها در حال تغییر فوری است :
شرایط آب و هوایی و تغذیه ها و ... که بسیار تاثیر گذارند در بحث بیماری کرونا .
آب و هوا : دما، رطوبت، گرد و خاک ، رشد و نمو گیاهان و درختان و ...
تغذیه: اضافه شدن نوبرانه ها و ...
آخرین اخبار