رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان از تسهیلات اشتغال روستایی چهار هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: تا کنون ۸۰.۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری این استان ابلاغ شد در حالی این میزان ابلاغی در سطح کشور حدود ۹۱.۵ درصد بوده است.

او افزود: میزان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور ۱۱۸ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۳.۶۴ درصد برابر چهار هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال سهم چهارمحال و بختیاری است.

شهریارپور اضافه کرد: از این مبلغ تاکنون ۳.۲ درصد برابر سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال جذب شده است.

او ادامه داد: تولید ناخالص این استان در سال ۱۳۹۶ به ۹۶ هزار میلیارد ریال رسید، که بر اساس آخرین اطلاعات، میزان تولید ناخالص استان در سال ۱۳۹۲ برابر ۶۶۰ میلیارد ریال گزارش شد.

شهریارپور گفت: در این مدت میزان افزایش تولید ناخالص داخلی کشور ۲۵ درصد و این استان ۴۵ درصد بود.

او افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی چهارمحال و بختیاری از ۷۲ میلیون ریال سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت.

شهریارپور در خصوص شاخص بازار نیروی کار استان اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری این استان ۲۰.۲ درصد بود و در سال گذشته به ۱۵.۳ درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ برابر ۳۹.۴ درصد بود و پارسال به ۴۰.۴ درصد رسید.

شهریارپور گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه قرار بود، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ به حدود ۱۴ درصد برسد، که اکنون ۱۵.۳ درصد است.

او افزود: در این راستا رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ به چهارم کشوری رسید، که نسبت به سال ۱۳۹۵ دو پله ارتقا داشته است.

شهریارپور اضافه کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور تا کنون دو هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری جذب شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار