معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد در حوزه گردشگری استان در سال ۹۸ خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: این رویداد‌ها شامل؛ جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری، نمایشگاه، سوگواره، نشست و فم تور وغیره در داخل استان یزد، در سطوح استانی – ملی و بین المللی در سال گذشته بوده است.

او با بیان این که معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و سابقه تاریخی روستا‌ها از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در استان یزد است، افزود: یکی از مهمترین نتایج برگزاری این جشنواره‌ها، رونق گردشگری و اقتصادی روستاها، ایجاد انگیزه و نشاط عمومی، رونق مناطق کمتر شناخته شده و مناطق روستایی و شناساندن ظرفیتها، جاذبه‌ها و محصولات روستایی و صنایع دستی بومی بوده که خوشبختانه با استقبال مردم سراسر استان نیز همراه شد، همچنین برگزاری این برنامه‌ها تاثیر بسزایی در افزایش گردشگران استان داشته است.

خورشیدی با اشاره به اینکه اگر این رویداد‌ها در بازه‌های زمانی مناسب، به صورت هر ماهه یا هرساله و یا در فصول خاص برگزار شوند؛ دارای اعتبار و جایگاهی ویژه نزد گردشگران خواهند بود و می‌توانند نقش مهمی برای رونق گردشگری استان ایفا کنند.

او افزود: با شیوع بیماری کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته بسیاری از برنامه‌ها خصوصا رویداد‌های مرتبط با نوروز و نوروزگاه‌های سراسر استان لغو شد، امیدواریم پس از برقراری شرایط عادی، شاهد برگزاری برنامه‌هایی مطابق با تقویم ملی رویداد‌های گردشگری باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.