رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سال گذشته به دادگستری استان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از مراجعه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کرمانشاهی به دادگستری طی سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۳۶۱ هزار پرونده در دادگستری در بخش کیفری و حقوقی منعقد شده است که این آمار نشان از اختلافات بالا در استان دارد و اصلاً شایسته نیست.

او با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه ۴۵ پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد، گفت: همچنین در طول سال ۹۸ حدود ۵ هزار پرونده به صلح و سازش رسید.

توسلی زاده بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۱۳۱ مورد بازدید قضائی از زندان‌ها داشتیم که نتیجه آن ۱۱ هزار و ۳۸ مورد مرخصی به زندانیان بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان گرد: امروزه وجود اختلاف در بیشتر خانواده‌ها است  باید تلاش کنیم تا این همه اختلافات را کاهش دهیم، چون این اختلافات مشکلات و هزینه‌هایی در ابعاد اجتماعی، امنیتی، فرهنگی به دنبال دارد.

او بیان داشت: این حجم ورودی باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها ناراضی بیرون بروند و همین امر مشکلاتی به وجود می‌آورد چنانچه در مسائل و مشکلاتی که سال گذشته پیش آمد تعداد زیادی از آن‌ها همین افراد ناراضی بودند.

این مقام قضائی اظهار داشت: برنامه ما این است که در سطح استان کرمانشاه از جمله نقاط شهری و روستایی مردم را در راستای رفع اختلافات همراه کنیم استفاده از ظرفیت‌های مردمی به منظور ایجاد صلح و سازش حداکثری و کاهش جمعیت کیفری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت مردمی جهت رفع اختلافات موضوعی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در سند برنامه آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نیز به آن اشاره شده است.

او افزود: فرهنگ گذشت یک فرهنگ دینی است که باید تلاش کنیم آن‌را بین مردم رواج دهیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.