سخنگوی شورای اسلامی شهر چابهار گفت: با پیگیری و با تخصیص اعتبار ظرف مدت ۶ الی ۷ ماه آینده اسکان دائم را برای مردم آسیب دیده از آتش سوزی محله جنگلوک بر قرار می کنیم.

عبدالباسط اسلامی سخنگوی شورای اسلامی شهر چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۲۵ خانوار آسیب دیده از آتش سوزی اخیر محله جنگلوک با اقدام به موقع نهاد‌های مربوطه استقرار و کمک امدادی شدند.

او  با اشاره به اطفاء حریق همزمان در اسکله هفت تیر و محله جنگلوک چابهار افزود:پس از تماس با مرکز آتش نشانی شهرداری چابهار مبنی بر وقوع آتش سوزی در اسکله هفت تیر بلافاصله آتش نشانان به محل اعزام و آتش را مهار کردند که متاسفانه مقدار از ادوات صیادی در محل بعلت حجم زیادی از آتش خسارتی به صیادان وارد شده است.

او افزود؛ در حین انجام عملیات بلافاصله آتش سوزی در محله جنگلوک در قسمت شرقی شهر رخ داد در سریعترین زمان نیرو‌های آتش نشان در محل حاضر متاسفانه شدت شعله‌های باتوجه به سکونتگاه از کپر و چوب بود شدت آتش را بیشتر و بیشتر میکرد.

عبدالباسط اسلامی در ادامه گفت؛ در ساعات اولیه حادثه حضور پیدا کردم که در مجموعه ۲۵ خانوار تمام اثاثیه منزل را بر اثر شدت آتش سوزی از دست داده و خاکستر شدند.

سخنگوی شورای شهر چابهار از حضور به موقع نیرو‌های امدادی از قبیل هلال احمر و آب و فاضلاب جهت یاری رساندن به نیرو‌های آتش نشانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته در همان ساعت اولیه حادثه با دستور فرماندار یک سالن ورزشی تجهیز به وسایل سرمایشی آماده جهت اسکان موقت در اختیار آسیب دیده گان قرار گرفت، اما با اصرار مردم محله جنگلوک هلال احمر با نصب ۲۵ چادر در همان محل اقدام کرد.

اسلامی ادامه داد؛ مردم، خیرین و موسئسات مردم نهاد در این حادثه سنگ تمام گذاشتن و دست یاری به مردم آسیب دیده شدند که از قیبل غذای گرم از همان روز اول حادثه ۳۰ عدد کلمن آب ۱۰ عدد مخزن آب ۵۰۰ لیتری و تعدادی ظروف به آسیب دیدگان توزیع شد.

او  اضافه کرد؛ با وجود گرمای هوا ۲۶ دستگاه کولر آبی و ۲۶ عدد پنکه و روزانه ۲سرویس تانکر آب مصرف خانوار‌ها توزیع میشود همچنین از سوی منطقه آزاد چابهار ۴ چشمه سرویس بهداشتی به آسیب دیدگان اهدا شده است.

اسلامی در ادامه گفت؛ موارد فوق از اقدامات اولیه برای آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی جنگلوک بود و در آینده نزدیک ۱۰ هکتار زمین پیش بینی شده است و به هر خانواده ۱۵۰ متر اختصاص داده خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر چابهار در پایان با بیان اینکه زمین فعلی جنگلوک با کاربری اداری و همجواری با مکان‌های حساس نظامی و انتظامی است افزود: زمینی که برای اهالی جنگلوک در نظر گرفته شده در حوالی میرآباد و اکنون بعلت نبود زیر ساخت‌های رفاهی غیر قابل سکونت است امیدواریم با پیگیری و با تخصیص اعتبار ظرف مدت ۶ الی ۷ ماه آینده بتوانیم اسکان دائم برای مردم محله جنگلوک احداث کنیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.