مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد گفت: در ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی مشهد، مبارزه باعلف‌های هرز انجام شد.

‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فهیمه طاهری مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد گفت: باتلاش مسئولان و کارشناسان شبکه مراقبت و رصد و پایش مستمر از مزارع گامی موثر در حرکت اقتصادی کشور به سمت خود کفایی در گندم است.

او با بیان اینکه علف‌های هرز به دوصورت کمی وکیفی به محصول خسارت وارد می‌کنند، افزود: خسارت کیفی آن باعث کاهش کیفیت و ارزش غذایی و یا مسمومیت محصول شده وخسارت کمی باعث کاهش مقدار تولید در واحد سطح می‌شود.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: علف هرز دررقابت با محصول اصلی در جذب رطوبت، مواد غذایی، اشغال فضا، خسارت از طریق ترشح مواد سمی در داخل خاک ومسموم کردن گیاهان زراعی، ایجاد مسمومیت در دام و طیور و حتی خود انسان توسط بعضی از علف‌های هرز سمی به صورت مختلف به عنوان پناهگاه ومیزبان حد واسط برخی از عوامل بیماری وآفات گیاهان زراعی تاثیر گذار بوده و می‌تواند خسارت زا و نهایتاً کاهش محصول اصلی باشند.

طاهری بیان کرد: می‌توان گفت از ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار به صورت توام، ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار کشیده برگ و ۶ هزار هزار و ۸۰۰ هکتار پهن برگ مبارزه علیه علف‌های هرز انجام گرفته است و این دستاورد گامی موثر در حرکت اقتصادی کشور به سمت خود کفایی در گندم مورد نیاز تولید نان و امنیت غذایی آحاد جامعه است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.