عربگل گفت: در فقدان‌ها و بحران‌ها بر احساسات کودکانمان سرپوش نگذاریم و اجازه دهیم آن‌ها احساسات خود را آشکار کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در فقدان‌ها و بحران‌ها بر احساسات کودکانمان سرپوش نگذاریم و اجازه دهیم آن‌ها احساسات خود را آشکار کنند.

بچه‌ها نیز همانند بزرگتر‌ها وقتی با از دست دادن و فقدان عزیزی مواجه می‌شوند دچار واکنش سوگواری خواهند شد. به محض اینکه کودک گریه یا بی تابی کرد نباید یادآوری کرد که گریه بد است و دیگران با دیدن اشک هایش غمگین می‌شوند.

ممکن است بزرگسالان اصلا متوجه تغییر حالات روحی و روانی کودکان نشوند؛ بنابراین باید از طریق رفتار کودکان متوجه شویم که چه احساسی دارند و در چه شرایطی به سر می‌برند.

اپیدمی کرونا برای کودکان نیز مشکلات جدی را فراهم آورده که از مهمترین آن می‌توان به بیماری، مرگ و یا از دست دادن سیستم‌های حمایتی مثل مدرسه رفتن، بازی و یا تعامل با دیگران اشاره کرد.

در شرایط کرونایی کودکان خیلی بیشتر از قبل احساس تنهایی می‌کنند، زیرا شیوع کرونا فقط باعث مرگ و میر نمی‌شود، بلکه باعث جلوگیری کودکان از رفتن به مدرسه شده و همچنین  ارتباط آنان را با سایر کودکان،  دوستان و معلم کمرنگ کرده است.

نباید براحساسات بچه‌ها سرپوش بگذاریم و در حالیکه بچه ناراحت است و می‌خواهد گریه کند مدام بگوییم گریه نکن. بزرگسالان ناخواسته حرف‌هایی به کودکان می‌زنند که این حرف‌ها بر روح و روان کودک تاثیر منفی دارد. ابراز احساسات برای کودکان دشوار است.

در فقدان‌هایی که کودکان با آن مواجه می‌شوند با مشاهده علائمی و یا هر گونه صحبت درباره خودکشی و یا آسیب رساندن به بدن حتی با لفظ شوخی، طولانی شدن دوره سوگ (بیش از شش ماه) و در نوجوانان در صورت مصرف سیگار و یا الکل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.