وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که حملات شبه‌نظامیان خلیفه حفتر به نیروهای خود در لیبی را تلافی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه روز یک‌شنبه نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را به ارتکاب جنایات جنگی متهم و این گروه را تهدید کرد که به هرگونه حمله دیگر به مواضع ترکیه در لیبی، پاسخ محکمی نشان خواهد داد.

براساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه ترکیه آن را در روز یک‌شنبه منتشر کرده، نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر مسئول حمله هوایی به فرودگاه معتقیقه طرابلس و همچنین سفارت ترکیه در در پایتخت لیبی بیان شده است. آنکارا همچنین حملات هوایی از سوی نیروهای تحت امر حفتر را یک جنایت جنگی خواند.

ترکیه تاکید کرده است که در صورت تداوم حمله به ساختمان‌های سفارت ترکیه و همچنین ماموران سیاسی این کشور در لیبی، آنکارا مواضع ارتش ملی لیبی را به عنوان «اهداف نظامی مشروع» طی اقدامی تلافی‌جویانه  مورد حمله قرار خواهد داد.

پنجشنبه گذشته، ترکیه و ایتالیا اعلام کردند که نیروهای تحت امر حفتر اطراف سفارتخانه‌های آن‌ها در طرابلس را بمباران کرده است. خلیفه حفتر بیش از یک سال است که تلاش می‌کند طرابلس پایتخت لیبی را از دست دولت قانونی لیبی به ریاست فائز السراج خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار