یک سازمان جهانی از کمیته ملی المپیک آمریکا به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد توسعه جهانی ورزش از کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده (USOPC) به اتهام کلاهبرداری و نقض قرارداد شکایت می‌کند.

این بنیاد برنامه‌هایی را برای ارتقاء ورزش، تحصیل، بازی عادلانه و اخلاق برای کودکان سراسر جهان ایجاد و از چنین موضوعاتی پشتیبانی می‌کند.

در کیفرخواست این سازمان جهانی عنوان شده که رئیس اجرایی سابق کمیته ملی المپیک آمریکا در خصوص اخذ کمک مالی برای یکی از مراکز وابسته به این کمیته به مقامات این سازمان دروغ گفته و اطلاعات غلط داده است.

شکایت از کمیته ملی المپیک آمریکا به اتهام کلاهبرداری

حالا این نهاد جهانی که ریاست آن بر عهده حقوق‌دانی به نام دیوید اولیچ (عضو سابق کمیته پیشنهاد دهنده برای المپیک ۲۰۲۴ لس آنجلس) قرار دارد، از کمیته ملی المپیک آمریکا به دادگاهی در لس آنجلس شکایت کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، این بنیاد حمایت از کمیته المپیک ایالات متحده را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد.

ادعا می‌شود اسکات بلکمون مدیر اجرایی سابق این کمیته اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل سال ۲۰۱۶ از بنیاد برای «مرکز ورزش ایمن» وابسته به کمیته، درخواست کمک کرده است.

بنیاد توسعه جهانی ورزش از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مبلغ ۲۸۴ هزار دلار به این مرکز کمک کرده، اما براساس متن شکوائیه بلکمون مسئولان بنیاد را گمراه کرده و اطلاعات غلط به آن‌ها داده است.

طبق متن دادخواست، بلکمون و کمیته ملی المپیک آمریکا دائماً به بنیاد اطمینان می‌دادند که با حمایت مالی بنیاد، آن‌ها مسائل مربوط به سوءاستفاده از ورزشکاران را رفع و رجوع می‌کنند.

بلکمون در ماه فوریه ۲۰۱۸ با تشخیص سرطان پروستات از سمت خود استعفا کرده بود.


بيشتر بخوانيد: شروع زودهنگام تمرینات انفرادی در MLS


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار