شماری از معترضان استرالیایی، با تجمع در برابر پارلمان، شیوع کرونا را توطئه‌ای از جانب دولت قلمداد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از معترضان استرالیایی امروز با تجمع در برابر پارلمان ایالت ویکتوریا واقع در جنوب استرالیا، شیوع کرونا را توطئه‌ای از جانب دولت خواندند؛ اقدامی که با واکنش نیرو‌های پلیس مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در پی برگزاری یک تظاهرات ضد دولتی امروز یکشنبه در ملبورن واقع در ایالت ویکتوریا علیه قرنطینه و محدودیت‌های اتخاذ شده در این منطقه، ده نفر بازداشت شدند و یک افسر پلیس نیز زخمی شد. تظاهرکنندگان در این تجمع مدعی شدند ویروس کرونا یک توطئه طراحی شده از سوی دولت برای کنترل جمعیت است.

این خبرگزاری همچنین نوشت: حدود ۱۵۰ نفر از معترضان در بیرون از محوطه پارلمان ایالت ویکتوریا در اعتراض به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ دست به تجمع زدند.

بیشتر ایالت‌های استرالیا گام‌هایی را در راستای کاهش محدودیت‌ها آغاز کرده اند؛ اما ایالت ویکتوریا کاهش محدودیت‌ها را به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا به تعویق انداخته است.

معترضان استرالیایی: شیوع کرونا توطئه دولت است

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: در صحنه‌هایی که یادآور اعتراضات مردم آمریکا علیه قرنطینه و محدودیت‌های ناشی از آن است، معترضان استرالیایی پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته بود: برای آزادی و حقوق تان مبارزه کنید.

یک معترض ۳۷ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: من در خصوص اعلام دولت مبنی بر اینکه ویروس کرونا یک همه گیری است، شک دارم. من معتقدم این، پوششی برای مقامات است تا کنترل بیشتری را بر جمعیت اعمال کنند.

سخنگوی پلیس ایالت ویکتوریا اعلام کرد ده نفر در تجمع امروز یکشنبه بازداشت شدند که بیشتر آن‌ها بخاطر نقض فاصله گذاری اجتماعی بوده است. همچنین سه نفر از حاضران به جرم توهین به پلیس متهم شده اند.

وی همچنین از تلاش پلیس برای پیگرد دیگر حاضران در این تجمع خبر داد؛ مسأله‌ای که ممکن است سبب جریمه این افراد به دلیل نقض قوانین قرنطینه تا ۱۶۰۰ دلار استرالیا شود.حدود ۷ هزار نفر در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه شمار جان

باختگان ناشی از کرونا در این کشور به کمتر از صد نفر می‌رسد.

ویکتوریای استرالیا، ایالتی مستقل و دارای پارلمان است. قدرت قانون گذاری بر عهده‌ی فرماندار (نماینده ملکه)، قوه مجریه (دولت) و دو اتاق قوه مقننه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار