در آستانه فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها، اولین سایت مجازی بازدید از موزه‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شرایط کرونایی و برای معرفی بیشتر تاریخ و فرهنگ ملی ایران و به‌ویژه خراسان رضوی، کلیپ‌های مختلفی از موزه‌های فعال در مشهد و استان خراسان‌رضوی را در فضا‌های مجازی و سایت آپارات بارگذاری کردیم و بازخورد‌های خوبی به دست آوردیم.

او افزود: اکنون پلتفرم‌های بازدید مجازی مانند آنچه که موزه ایران باستان ایجاد کرده است، نداریم. اما تاکنون ظرفیت‌های موزه بزرگ خراسان و موزه نادری را در بستر‌هایی که اعلام شد، بارگذاری کرده‌ایم.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی نخستین سایت ملی بازدید مجازی از موزه‌های کشور است و به همین منظور مجموعه‌ای از عکس‌ها و کلیپ‌های لازم از موزه‌های خراسان‌رضوی را در اختیار وزارتخانه قرار داده‌ایم که به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد.
 



پهلوان در ارتباط با سایر برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت ۲۹ اردیبهشت، روز جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی در خراسان رضوی اجرا شود، بیان کرد: همچنان مشغول جمع‌بندی اقدامات لازم هستیم و با‌توجه‌به وضعیت کرونا، قطعا برنامه‌های این روز را با محوریت فضای مجازی برگزار می کنیم.

مشهد دارای ۹۴ موزه فعال می‌باشد که از این تعداد ۳۰ مجموعه مستقیم زیر نظر اداره کل موزه‌ها قرار داد و سایر موزه‌ها، متعلق به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام // م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.