دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد، دستورالعملی ویژه به منظور برپایی جمعی آیین شب‌های قدر در مکان‌های غیرمسقف در حال تدوین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر زهرا نهبندانی رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دستورالعمل پس از تکمیل در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار خواهد گرفت تا بطور عمومی اعلام و به همه نهاد‌های ذیربط ابلاغ شود.

او با بیان اینکه اهمیت مراسم شب قدر بر هیچکس پوشیده نیست، اما مقوله سلامت نیز بسیار مهم است، افزود: بنا است با یک برنامه‌ریزی درست و همکاری مردم، همگان با رعایت دقیق ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند از برنامه‌ها و آیین‌های جمعی در طول شب‌های قدر ماه مبارک رمضان پیش رو بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: پیگیر بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت موازین کامل بهداشتی هستیم

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با این وجود باید توجه داشت که بر اساس اعلام وزارت بهداشت بازگشت به روند عادی زندگی در کشور، برگزاری مراسم، اجتماعات و دید و بازدید‌های خانوادگی به زودی حاصل نمی‌شود.

دکتر نهبندانی بیان کرد: به هر حال با توجه به اهمیت معنوی شب‌های قدر تمهیداتی اندیشیده شده تا با همکاری مردم ضمن بهره‌مندی از فیوضات این ایام پرفضیلت در قالب گردهمایی مردم، هیچگونه آسیب بهداشتی از ناحیه شیوع ویروس کرونا به مردم وارد نشود.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.