رئیس جمهور روسیه در سالروز پیروزی ارتش سرخ شوروی بر آلمان نازی، بر لزوم آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با انواع تهدید‌ها و چالش‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ارتش این کشور باید برای مقابله با انواع تهدید‌ها و چالش‌های پیش روی خود آمادگی داشته باشد.

رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی ارتش سرخ شوروی بر آلمان نازی، تاکید کرد ارتش روسیه باید همواره قدرتمند بوده و توانایی پاسخگویی به هرگونه چالش و تهدید و نیز تضمین حاکمیت، امنیت و منافع خود را داشته باشد.

پوتین همچنین در پیامی به مناسبت روز پیروزی که خطاب به افسران ارتش و فارغ التحصیلان مدارس نظامی بیان شد، گفت ارتش باید طی سال‌های آتی، تمرینات رزمی خود را ارتقا داده و با یادگیری شیوه‌های جدید تعاملی میان نیروها، از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز استفاده کند که این‌ها خود چهره ارتش و ناوگان روسیه را در آینده نشان خواهند داد.

مراسم سالگرد پیروزی ارتش سرخ شوروی سابق بر نیرو‌های آلمان نازی و پایان جنگ جهانی دوم، امسال به دلیل همه گیری ویروس کووید-۱۹ به تعویق افتاد، با این حال رئیس جمهور روسیه متعهد شد که در زمان دیگری مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد این پیروزی به نحوی شایسته برگزار شود.

در ۸ می ‌سال ۱۹۴۵، ارتش آلمان با قبول شکست تسلیم شد و حزب نازی به رهبری آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم شکست خورد. در این روز که به نام روز پیروزی در اروپا نامگذاری شد، تمام سرزمین‌های اشغال شده از سوی ارتش آلمان آزاد شد.

در روسیه روز نهم می‌به عنوان روز پیروزی بر آلمان نازی جشن گرفته می‌شود. در این روز نیرو‌های ارتش سرخ شوروی پرچم این کشور را بر فراز ساختمان رایشتاگ در برلین برافراشتند و پایان جنگ جهانی دوم را اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار