عضو شورای شهر تهران نسبت به فراخوان شهرداری برای طراحی موزه کارخانه سیمان ابراز مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه امروز شورای شهر ایراد کرد، با اشاره به فراخوان شهرداری تهران برای طراحی موزه سیمان در شهر ری گفت: موزه داری وظیفه شهرداری نیست و شهردار تهران باید همه شئونات شهر را در نظر بگیرد.

او با طرح این پرسش که ساخت این موزه چه اتفاقی را در شهر رقم می‌زند، اظهار کرد: تبدیل کارخانه سیمان به موزه از زمانی که اسحاق جهانگیری وزیر صنعت بود مطرح شده است و آن زمان قرار بود که وزارت صنعت وارد شود و کارخانه سیمان را به موزه تبدیل کند نه این که شهرداری تهران برای آن هزینه کند و آن را بسازد.

او با تاکید بر اینکه شهرداری در کار خود مانده و قطعا دولت نیز با این شرایط نمی‌تواند به ما کمکی کند، اظهار کرد: در شهر ری دو اثر تاریخی قرار دارد که این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. چشمه علی یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ثبت شده ری است و دژ رشکان که متعلق به دوره اشکانیان نیز است، سبب شده که مجوز ساخت محدود در شهر ری بدهند و لازم است کارخانه سیمان نیز در ارتباط با این دو اثر تاریخی، ساماندهی شود.

مسجد جامعی ادامه داد: مالکیت این موزه مهم است و این کارخانه اگر صرفا به موزه و آن هم موزه سیمان و نه مردم شناسی تبدیل شود، مشکلی از شهر حل نمی‌کند چرا که سیمان مسئله تخصصی است.

او افزود:، اما اگر بتوانیم این کارخانه را به گونه‌ای تبدیل کنیم که در ارتباط با فضای شهری باشد می‌توان به این مهم امیدوار بود.

او با اشاره به اینکه مرمت این کارخانه ۱۰۰ ساله بسیار مهم است گفت: تاسیسات و دستگاه‌هایی در این کارخانه است که حتی شرکت زیمنس آلمان نیز آن‌ها را ندارد که باید از این تجهیزات حفاظت شود و همچنین اصالت بنا را نیز حفظ کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۸:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا رحمت کنه اموات شمارو بالاخره یکی از شهرداریها دفاع کرد
دولت بخاطر بی صاحب بودن شهرداریها و نداشتن وزارت خونه مستقل همیشه یه دستش تو جیب شهردایهاست