۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی در داراب توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داراب شهر منتسب به امام حسن مجتبی(ع) و دحیه انصاری –نماینده آن امام همام – روزهایی آکنده از رایحه شعف و مهرورزی را سپری می‌کند چرا که در آستانه میلاد نورانی امام دوم شیعیان، شاهد همدلی و همراهی مردم، گروه‌های جهادی، موسسات خیریه و مسؤولان برای کاهش آلام نیازمندان هستیم.

این روزها فرصتی فراهم شد تا مردم از هر قشر و با هر نوع تفکر از خوان کرم امام حسن مجتبی، خوشه‌چینی کنند و بنا به فراخور احوال خود، ذره‌ای از دریای جود و سخاوت آن حضرت باشند.

داراب کهن با قدمتی به وسعت طول تاریخ، هر سال این روز را جشن گرفته و پاس داشته است و امسال به گونه‌ای دیگر، زیباترین و عالی‌ترین ابعاد همدلی و همنوردی را به نمایش گذاشته است.

توزیع یک هزار و  ۷۵۰ بسته غذایی و ۳۰ هزار قرص نان در شهرستان داراب

سرهنگ محمد حسین هاشمیان فرمانده سپاه داراب گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شب میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) با توزیع ۱۷۵۰ بسته غذایی در بخش‌های مرکزی، فسارود، جنت، رستاق و فورگ آغاز شد.

او، بیان کرد: علاوه بر این ۳۰ هزار قرص نان با مشارکت خیران به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

هاشمیان با اشاره به اینکه رزمایش همدلی مومنانه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است،  تصریح کرد: در مرحله نخست این رزمایش، تعداد یک هزار بسته حمایتی تهیه و توزیع شد.

دبیر رزمایش کمک مومنانه در داراب ادامه داد: تدارک بسته‌های معیشتی با پیگیری ائمه جمعه و جماعات، بسیج و سپاه، جمعیت هلال احمر و تعداد دیگری از مجموعه‌های دولتی انجام شده است.

توزیع بسته معیشتی در داراب

توزیع بیش از ۸۰۰ بسته حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر

در کنار کمک‌های ساماندهی شده رزمایش، کمک‌های دیگری از سوی گروه جهادی و آتش به اختیار پویش فعالان مهدوی داراب تهیه و توزیع شده است.

این گروه با جذب کمک‌های مردمی در نیمه شعبان موفق به تهیه و ارائه ۵۰۰ بسته معیشتی شد و در روز میلاد کریم اهل بیت نیز ۸۰۰ بسته تدارک دیده که آماده توزیع در نقاط محروم شهرستان است.

منتهی خواجه دبیر پویش فعالان مهدوی داراب افزود: در ایام ماه مبارک رمضان،۸۰۰ بسته حمایتی توسط گروه فعالان پویش مهدوی در داراب و مناطق مجاور تهیه و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

او، اضافه کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و در پی اجرای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون رزمایش همدلی و کمک مومنانه، گروه فعالان پویش مهدوی داراب، به جذب کمک‌های مردمی پرداخت.

دبیر پویش فعالان مهدوی داراب اظهار کرد: این گروه با همکاری مجریان ایستگاه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی در شهر و روستا، با ذبح ۳ راس گوسفند و تهیه بیش از ۸۰۰ بسته حمایتی در حال ارائه خدمت به هموطنان و همشهریان خود هستند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

 

توزیع بسته معیشتی در داراب

حضور هلال احمر، بسیج مهندسان و امور بانوان فرمانداری در برنامه‌های خیریه

بخشی از کمک‌های ساماندهی شده در قالب رزمایش مربوط به نهاد‌هایی است که این روز‌ها در کنار مردم و همدلانه برای رفع نیاز آن‌ها قدم برمی‌دارند.

محمود حیدری رئیس جمعیت هلال احمر داراب  نیز گفت: اعضای خانواده بزرگ هلال احمر شهرستان داراب با همراهی مرکز خیریه کریم اهل بیت، همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر بیش از ۲۰۰ بسته غذایی با هدف تامین امنیت غذایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بسته‌بندی و آماده توزیع کرد.

او، بیان کرد: جمعیت هلال احمر برای رقم زدن جامعه‌ای عاری از درد و رنج، سختی‌ها را به جان می‌خرند و در دل حوادث به پیش می روند تا جوامع بشری فارغ از زبان، رنگ، مذهب و ملیت در شرایط بحرانی از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

محمودی تصریح کرد: امور بانوان فرمانداری نیز در این ایام با جذب بانوان نیک‌اندیش اقدام به تهیه و توزیع ۱۶۰ بسته معیشتی در میان زنان سرپرست خانوار کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر داراب ادامه داد: این بسته‌ها به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و شامل برنج، ماکارونی، قند، سویا، روغن و شیرینی بوده است.

او، افزود: بسیج مهندسان داراب نیز اقدام به تهیه یکصد بسته غذایی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، ماکارونی و سویا کرده و به توزیع آن بین کشاورزان فعال در طرح همگام با کشاررزی و فعالان بسیج مهندسان پرداخت.

محمودی اضافه کرد: در روستا‌ها نیز قشر محروم از مشارکت خیران برخوردار شدند که با همکاری نیرو‌های بسیج و سپاه، تعداد ۱۱۰ بسته غذایی به ارزش ۱۶۵ میلیون ریال بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روستای شکرویه و نیازمندان روستا‌های یردانجیر، یردجمال و حسین‌آباد و شهرک سیدالشهدا توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر داراب اظهار کرد: تعدادی بسته‌های بهداشتی شامل مایع و ژل ضدعفونی و ماسک نیز از طرف نیرو‌های جهادی به بیماران بستری در منزل این مناطق ارائه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار