مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت:مسئولان با توسعه شبکه ملی و فضای مجازی زمینه پیشرفت‌های علمی، اخلاقی و معنوی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله  علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میبد از تمام حوزه‌های قضایی، امنیتی و اداری به ویژه آموزش و پرورش و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود، فراتر از چیزی که در کشور وجود دارد در اشاعه این حرکت شتاب کنند و زمینه پیشرفت‌های علمی، اخلاقی و معنوی را فراهم کنند.

او با اشاره به  کمبود‌های آموزش و پرورش در حوزه مشاوره‌های تحصیلی و اخلاقی، افزود: باید دوره‌هایی برای معلمان و مدیران گذاشته شود تا در حوزه مشورت و مشاوره، دانش افزایی،  بخشی از نیاز‌های آموزش و پرورش در این حوزه به دست آن‌ها رفع شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در حوزه علمیه نیز تلاش کرده‌ایم تا جمعی از خواهران و برادران در محور مشاوره تحصیلی آموزش ببینند و مخصوصاً در حوزه خواهران در سطح ۴، از سال آینده رشته مشاوره فعال می‌شود.

او با تاکید بر لزوم کاهش مراجعات حضوری در ادارات، دولت الکترونیک و شهر هوشمند را یکی از اولویت‌های سال ۹۹ خواند و گفت: همه ادارات باید به سمت فعالیت‌های دیجیتال، الکترونیک و مجازی حرکت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در میبد، اظهار داشت: با وجود احداث بیش از ۵۰ آموزشگاه در سطح شهرستان میبد در سال گذشته، اما این شهرستان همچنان به ۱۰۰ فضای آموزشی جدید و نوسازی نیاز دارد.

او ادامه داد: همه نقاط شهر به مدرسه نیاز دارد و باید فضای مجازی در مناطق روستایی و در حال توسعه و شهرک‌ها مورد توجه و پیش بینی قرار گیرد.

آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، از همه تلاشگران در دوران کرونا به ویژه کادر درمان و بهداشت و صنعتگران و قشر‌های مختلف مردم تقدیر و تشکر کرد.

جواد ذاکرمدیرکل نوسازی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه از میبد به عنوان شهرستان خیری و پیشگام در ساخت مدرسه یاد و بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام تأکید کرد.

او افزود: ۲۰ طرح ازسال ۹۸ در شهرستان میبد در حال احداث است که امسال هم توافق نامه احداث ۶ طرح جدید خیری را در دست داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار