عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد کمک‌های آمریکا در ۳ پرونده باعث شد تروریست‌ها داعش به فعالیت‌های جنایتکارانه خود بازگردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا به گروهک‌های تروریستی داعش در ۳ پرونده کمک کرد تا بتواند آن‌ها را به فعالیت‌های جنایتکارانه در عراق بازگرداند.

وی گفت: حقیقتی که نباید از آن چشم پوشی کنیم این است که آمریکا اصلی‌ترین حامی مالی تروریست‌های داعش است.

این نماینده عراقی افزود: آمریکا در ۳ پرونده مهم یعنی «فراهم سازی حمایت لوجستیک، انتقال سرکرده‌ها و عناصر داعش از سوریه به عراق و مخفی سازی آن‌ها در مناطق مختلف از حمله «وادی حوران» در استان الانبار» به گروهک‌های داعش کمک کرد.

المحمداوی تاکید کرد: حمایت آمریکا از تروریست‌ها پشت پرده تمامی حملات اخیر این عناصر و کشته شدن بیگناهان است. هر خونریزی که در عراق صورت می‌گیرد اثر انگشت آمریکا در آن دیده می‌شود و خونریزی حقیقتی است که دو طرف در مورد آن اختلاف نظری ندارند.

همچنین عبدالله خالق العزاوی، عضو دیگر کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که در ۶ سال اخیر عشایر بدون هیچگونه حمایت دولتی در مقابل تروریست‌های داعش در ناحیه «العظیم» در استان دیاله ایستادگی کردند.

وی گفت عشایر در تمامی این سال‌ها خط مقدم نبرد علیه تروریست‌های داعش بودند و با هماهنگی نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی مانع نفوذ تروریست‌ها از روستا‌های دورافتاده در مرز استان‌های دیاله و صلاح الدین، که محل اصلی اختفای عناصر باقی مانده داعش است، به درون استان شدند.

نماینده پارلمان عراق اذعان کرد عشایر استان دیاله با دارایی خود سلاح تهیه می‌کردند و در مقابل تروریست‌ها ایستادگی می‌کردند تا مانع نفوذ آن‌ها به مناطق امن شوند و هیچ حمایت مالی و تسلیحاتی از سوی دولت دریافت نکردند.

العزاوی بر ضرورت حمایت دولت از عشایر و مناطقی که مورد نفوذ داعش قرار گرفته است، تاکید کرد و افزود که عشایر عراق در مقابله با تروریسم، شهدای بسیاری داشته‌اند.

ترویست‌های داعش مثلث صلاح الدین، دیاله و کرکوک را به نقطه امنی برای مخفی شدن تبدیل کرده‌اند تا با حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا مردم این استان‌ها را تهدید و بهانه‌ای به دست آمریکا دهند تا برای ماندن در عراق دولت را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
1) جای سرداران شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانش خالی و روحشان شاد باد...........
2)یکبار دیگر تمام فرماندهان عالیرتبه کشورهای محور مقاومت باید علیه اژدهای چند سر داعش و آمریکا متحد شوند و با اتحاد عملیاتی و متحدالرویه ریشه داعش و آمریکا را برای همیشه در منطقه بخشکانند تا این اتحاد عملیاتی محقق نشود حشدالشعبی زیر این ضربات و حمله ها قرار دارد چون جبهه کفر که داعش و آمریکا باشند با همدیگر متحد و با پشتیبانی از همدیگر علیه مناطق نام برده شده در عراق عمل میکنند..........
آخرین اخبار