مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: ۵۰۰ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  رحمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: ۵۰۰ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان صادر شد.

 رحمانی گفت: با توجه به اهمیت خاک کشاورزی در تامین امنیت غذایی از طریق کشت در زمین‌های زراعی و باغات، مقابله با تغییر کاربری اراضی در دستور جهادکشاورزی قرار دارد.

او گفت: در سال‌های اخیر، عواملی موجب شده تا تغییر کاربری اراضی با شدت در حال افزایش باشد که برای جلوگیری از آن کارگروهی تشکیل شده است.

رحمانی افزود: برای انجام اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی در شهرستان، حمایت دستگاه‌ها از لحاظ معنوی و نیز امکانات و نیروی انسانی ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را نیازمند اراده جمعی دانست و گفت: نبود پشتوانه قانونی در برخی از تصمیمات و نبود اراده و تجهیزات کافی از جمله مشکلات ما در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، اما باید تلاش شود تا همه کار‌ها نظام‌مند و قانونمدار باشد و از ظرفیت سایر ادارات برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان باید استفاده شود.

او در مورد اقدامات انجام شده طی چهار سال گذشته در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی،گفت: در طول این مدت، ۵۰۰ مورد صدور اخطاریه، ۳۰۰ مورد تبصره یک و ۲ ماده ۱۰ و ۴۵۰ مورد پرونده معرفی به دادگاه داشتیم.

رحمانی در خصوص تصاویر پخش شده از تخریب ساخت و ساز غیرقانونی در مرند گفت: تخریب این ساخت و ساز به طور قانونی انجام شده و طی آن تنها دیوار ساخته شده تخریب شد و پخش شایعات مبنی بر تخریب کامل ساختمان، سیاه نمایی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند همچنین با اشاره به واحد تخریب شده در فرمان آباد مرند گفت: این واحد دارای یک متر دیوار بود که حدود سه میلیون تومان خسارت برآورد می‌شود.

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمین‌های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می‌باشد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.