معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه رزمایش کمک مومنانه را عمل به سیره امام حسن مجتبی(ع) دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت‌الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : بر اساس روایات امام حسن (ع) شبیه‌ترین فرد از نظر چهره ظاهری و اخلاق به پیامبر اسلام (ص) بودند.

او با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) به کریم اهل بیت معروف شدند، گفت : بر اساس روایات و احادیث امام حسن (ع) نسبت به دردمندان و کم‌برخورداران جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه نشین ها همدردی می‌کردند و با اقشار مستضعف همراه و همنشین بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: آنچه که امروز به آن نیاز داریم لزوم الگوگیری بزرگان، سیاستمداران و دولتمردان از سیره امام حسن مجتبی (ع) است زیرا آن حضرت با جان و دل به درد فقرا گوش می‌دادند.

حجت‌الاسلام توسلی گفت: در هیچ جای تاریخ ثبت نشده فقیری از درب منزل آن امام بزرگوار ناامید برگردد حتی ایشان در مواردی خود به سراغ فقرا می‌رفتند و آنها را به منزل دعوت می‌کردند و به آنها آب و غذا می‌دادند.

او گفت: از خصوصیات بارز امام حسن مجتبی (ع) توجه به فقرا و محرومین است که باید از آن درس بگیریم.

این کارشناس مسائل دینی گفت: در تاریخ به طور متواتر روایت شده وقتی از امام حسن (ع) پرسیدند چرا هرگز سائلی را ناامید برنمی گردانید، فرمودند من هم سائل به درگاه خداوند هستم، می‌خواهم خداوند مرا محروم نسازد، شرم دارم از اینکه بخواهم امید سائلی را ناامید کنم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) سه بار در طول زندگانی با برکت خود سرمایه زندگی شأن را با خداوند نصف کردند و هر آنچه داشتند نصف آن را در خدا به فقرا بخشیدند.

حجت الاسلام توسلی افزود: امروزه هم هنگامی‌که رزمایش کمک مومنانه در قالب کمک به فقرا از سوی مقام معظم رهبری عنوان می‌شود در واقع عمل به سیره امام حسن مجتبی (ع) است که در میان ائمه معصومین و اولیای الهی عملاً اهل جود و کرم بودند و به دستگیری از فقرا و محروم می‌پرداختند بر همین مبنا به کریم اهل بیت معروف شدند.

او گفت: امروزه جامعه ما به واسطه تحریم‌ها دچار مشکلات عدیده اقتصادی شده بر همین مبنا باید همگان به فرهنگ غنی حسنی برگردیم و نسبت به افراد کم برخوردار جامعه توجه بیشتری روا داریم تا آنها هم زندگی نسبتاً راحتی را تجربه کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.