مذاکره مسئولان منطقه آزاد اروند و عراق برای بازگشایی مرز تجاری شلمچه

مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و عراق در خصوص رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه مذاکره کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار  سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص نشست  امروز با مسئولین عراق گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۱۷ اسفند ۹۸  مرز تجاری شلمچه بسته شد. هرچند در این مدت صادرات کشورمان از راه آبی و از طریق بندر خرمشهر انجام می شد. اما در پی تقاضا برای بازگشایی مجدد مرز شلمچه جلسه ای را با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولین و دستگاه های زیربط با طرف عراقی داشتیم .

او افزود : ماحصل این نشست علاوه بر اهمیت روابط دوستانه و اقتصادی متقابل  تاکید هرچه بیشتر طرفین بر رعایت مسائل بهداشتی از جمله استقرار امکانات ضدعفونی و گندزدایی این مرز برای تردد ماشین آلات و نیروی انسانی در این محل بود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار  سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد :  خوشبختانه توافقات کلان انجام ومقرر شد هماهنگی های لازم با هنگ مرزی و دستگا ه های مربوطه صورت گیرد تا در آینده ی نزدیک شاهد شروع مجدد فعالیت اقتصادی در مرز شلمچه باشیم .

سید مهدی موسوی، مدیر محیط زیست ، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به اقدامات این سازمان در تضمین سلامت ، بهداشت محموله‌های تجاری و رعایت بهداشت فردی در کنترل انتشار ویروس کرونا با از سرگیری فعالیت تجاری در این مرز ، از طرفین عراقی خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرزهای تجاری بین دو کشور بازگشایی شود تا سلامت مردم منطقه به خطر نیفتد .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.