به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) ۱۱ نفر از طلاب مدارس دینی حضرت ولیعصر (عج) طالبیه و سفیران هدایت به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم عمامه گذاری این طلبه‌ها، وظایف آنان را سنگین برشمرد و گفت: روحانیون باید با حفظ شان و جایگاه لباسی که بر تن دارند باید نسبت به شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی پاسخی متقن داشته باشند.

امام جمعه تبریز فقها و روحانیت را متصدی تربیت، هدایت و ارشاد مردم دانست و افزود:روحانی و مبلغ باید دین‌شناس بوده، احکام الهی و معارف دین را بداند و پاسخ‌گوی شبهات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: روحانیت پرچمدار نظام اسلامی است و انقلاب ملت ایران با همین پرچمداری به نتیجه رسیده است از این رو دانش آموختگان مدارس دینی باید در این مسیر با صلابت قدم بردارند.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند متعال ناظر و مردم ارزیاب رفتار‌های روحانیت هستند گفت: رفتار‌ها، سخنان و کردار روحانیت باید دل‌های مومنان را متوجه خداوند و ائمه معصومین بکند، در غیر این صورت مبلغ دین در رسالت خود موفق عمل نکرده است.

حجت الاسلام مطهری رئیس حوزه‌های علمیه استان هم در این مراسم با بیان اینکه این مراسم همه ساله همزمان با میلاد آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم انجام و با حضور ۱۰۰ طلبه صورت می گرفت گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس و تاکید بر نبود اجتماعات بزرگ این مراسم هم برگزار نشد.

او افزود: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی طلاب واجد شرایط از همه مدارس علوم دینی استان به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد.

بر اساس این گزارش ۵ نفر از طلاب مدرسه ولیعصر (عج)، ۱ نفر از مدرسه طالبیه و ۵ نفر از مدرسه سفیران هدایت امروز به لباس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.