طرح بهارانه کتاب ۹۹ در فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امید بخش معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: طرح بهارانه کتاب۹۹ بر اساس اعلام خانه کتاب ایران، در بهار امسال با بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیارد ریال و یارانه ۲۰درصدی برای کتابفروشی‌های سراسر کشور از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: در این دوره از طرح بهارانه کتاب، سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

امید بخش، مدت زمان تسویه حساب طرح را ۲ هفته پس از پایان طرح اعلام  و تصریح کرد: کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتابفروشان  است و این اداره کل بر طرح نظارت می کند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: هدف اصلی طرح، حمایت از کتابفروشی‌های کوچک است.

او، افزود: اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب ۹۹ به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

امید بخش اضافه کرد: در طرح بهارانه کتاب ۹۹ به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار