حمزه‌زاده گفت: برخی نهاد‌ها با بی‌توجهی به مصوبات دولت، هتلداران را با مشکل مواجه کرده‌اند.

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هتل‌ها در برخی نقاط کشور بازگشایی شده‌اند، گفت: ما با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم در جریان بازگشت فعالیت‌هایمان به روند عادی، در جذب گردشگر داخلی و خارجی عملکرد خوب و موفقی داشته باشیم.

او افزود: به هتلداران تأکید شده اتاقی که به یک مسافر داده شده را بلافاصله به مسافر بعدی ندهند و پس از تخلیه اتاق حداقل ۴۸ ساعت آن را خالی نگه دارند تا اصول بهداشتی رعایت شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران بیان کرد: اکثر هتلداران در زمان تعطیلی فعالیتشان هیچ تعدیل نیرویی نداشتند و تلاش کردند حقوق کارکنانشان را بپردازند. آنها در این مدت هزینه‌های دیگری مانند سم‌پاشی و رسیدگی بر محیط سبز اطراف هتل را نیز داشتند و کمترین انتظارشان از دولت این بود که سهم دولت از بیمه کارکنان بخشیده شود، اما اینگونه نشد. از طرف دیگر گویا برخی از نهاد‌های کشور از مصوبات دولت تبعیت نمی‌کنند و به آن توجهی ندارند؛ زیرا اگرچه استمهال پرداخت هزینه حامل‌های انرژی تصویب شده، اما وزارت نیرو به برخی از هتل‌های سطح کشور اخطار داده است که در صورت دیرکرد در پرداخت هزینه تعیین شده، برق، گاز و آب آنها قطع خواهد شد. من  اطلاع دارم که آب برخی از هتل‌ها قطع شده است.

واکنش نمایندگان شرکت آب، گاز و صنعت برق به همکاری نکردن با مشترکین

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأکید رئیس جمهور و وزیر نیرو برای همکاری با آن دسته از مشترکانی که مشکل پرداخت دارند، گفت: طبق آنچه اعلام شده این طرح تا آخر اردیبهشت ادامه دارد و تا آن زمان با مشترکان همراهی خواهیم داشت. همچنین اگر مشکلی برای پرداخت قبوض آب وجود داشته باشد، مشرکان می‌توانند آن را به صورت اقساط پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: تمدید این موضوع بستگی به نظر هیئت دولت و رئیس جمهور دارد و ما تابع تصمیم هیئت دولت هستیم.  در حال حاضر اجرای این رویه  برای هتلداران هم امکان پذیر است و آنها می توانند همانند خانوارهای عادی با مراجعه به آب و فاضلاب منطقه خود اقدام به تقسیط بدهی آب خود کنند.

عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز کشور نیز گفت: در حال حاضر در زمینه تقسیط بدهی گاز به شرکت ملی گاز چیزی ابلاغ نشده است. اگر مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت در خصوص تقسیط قبوض گاز مشترکین بخصوص اماکنی مانند هتل ها ابلاغ شود، ما آن را اجرا می کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور هم گفت: شرایط بیماری کرونا، موجب رکود و کندی در برخی از کسب و کارها می‌شود. به دستور وزیر نیرو در خصوص مدارا کردن قبوض برق ، تصمیم گرفته شد مهلت لازم داده شود و  فعلاً قرار است تا پایان اردیبهشت قبوض برق پرداخت شود و  زمان پرداخت این قبوض به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار