موسسه «بهمن سبز» در اجرای طرح توسعه سینما‌های خود در ۶ ماه اخیر توسعه و ساخت ۷ سینمای جدید را به پایان رسانده است.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری عبارت است از تبدیل سالن‌های تک‌پرده به پردیس‌های سینمایی چندسالنه و افزایش فضای فرهنگی که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و توزیع مناسب بستر‌های سینمایی کشور در ۳ فاز از مهر ۱۳۹۸ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح

اکنون با گذشت ۶ ماه از آغاز اجرای این طرح به اطلاع رسانه‌ها می‌رساند تا پایان فروردین ۹۹، بازسازی و توسعه ۷ سینمای «بهمن تهران»، «ایران ارومیه»، «مهتاب اصفهان»، «بهمن کاشان»، «بهار گز»، «بهمن اصفهان» و «سپهر ساری» به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در سال جدید سینمایی هستند.

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح

همچنین ۸ پروژه عمرانی دیگر شامل توسعه سینما‌های «بهمن شهرکرد»، «عصر جدید گرگان»، «آزادی آبادان»، «اکسین اهواز»، «بهمن سنندج»، «آزادی کرمانشاه»، «فلسطین همدان» و «بهمن زنجان» مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و تا اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

این پروژه‌ها مجموعا ۱۵ سینما در ۱۴ شهر و ۱۱ استان را در برمی‌گیرد که جمعا با تبدیل ظرفیت از ۸۰۸۳ صندلی قدیمی با چینش غیراستاندارد و فرسوده به ۹۰۰۵ صندلی مدرن، ۳۰ سالن جدید به ناوگان سینمایی کشور افزوده خواهد کرد. تقویت بنا و تغییر کامل معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی سینما، نوسازی تجهیزات و امکانات رفاهی مطابق با استاندارد‌های جدید، ایجاد فضا‌های فرهنگی و خدماتی نظیر کافی شاپ و کافه کتاب، نصب و بروزرسانی سیستم‌های صوت، تصویر، پرده نمایش، آکوستیک سالن و... ازجمله این طرح ها هستند.

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح

همچنین «بهمن سبز» ۶ پروژه سینمایی فعال دیگر در ۵ استان کشور دارد که مراحل مقدماتی یا میانی احداث خود را سپری می‌کنند. فاز اول طرح توسعه تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت تا جمعا ۷۸ سالن جدید و حدود ۳۰۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی اضافه شود. حفظ و مرمت سینما‌های خاطره‌انگیز و ماندگار و افزایش سرانه فرهنگی هر استان از اولویت‌های موسسه «بهمن سبز» در اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.