معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از رشد ۳۷ درصدی سرانه پرداختی به ایتام در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسکریان معاون توسعه و مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم راه‌اندازی ۱۱۰ مرکز نیکوکاری اصناف اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، هر کجا نیاز به کمک باشد کمیته امداد به آن‌ها کمک خواهد کرد.

عسکریان ادامه داد: صندوق امداد ولایت تا سقف 5 میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان کمک می‌کند.

او با بیان اینکه این کمک‌ها بدون کارمزد و سود است، گفت: ما می‌توانیم با همکاری صندوق‌های کوچک این کمک ها را تکمیل کنیم و گسترش دهیم.

عسکریان با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی شده که به ۸ هزار مرکز نیکوکاری در سراسر کشور برسیم، تصریح کرد: در طرح اطعام مهدوی تا کنون ۲ میلیون و ۵۰۰ پرس غذای گرم توزیع شده است.

او گفت: تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع شده و این کمک‌ها جدای از کمک‌های مراکز نیکوکاری است.


بیشتر بخوانید: ۱۵۲۹ کودک تحت حمایت آرزویشان برآورده شد


عسکریان با بیان اینکه برنامه کمیته امداد راه‌اندازی ۳۱۳ آشپرخانه اطعام مهدوی بود، ادامه داد: هم اکنون از هزار و ۱۵۰ آشپزخانه عبور کرده و ۳۳ هزار نفر در این آشپزخانه‌ها در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه در حوزه اکرام سال ۹۸، مردم ۹۲۰‌ میلیارد تومان به صورت پیوسته کمک کردند، ادامه داد: هم‌اکنون سرانه پرداختی به ایتام ۳۵۰ هزار تومان رسیده است و به خانواده‌های دو نفره ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و سرانه پرداخت به ایتام ۳۷ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۳۶۰ مرکز نیکوکاری در تهران در حال فعالیت هستند و از این تعداد ۱۲۰ مرکز در مساجد فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار