معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از برداشت بیش از ۲ هزار تن محصول کلزا از اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهارداشت:از انجایی که کلزا به عنوان یک محصول گیاهی در کشور شناخته می‌شود به همین خاطر با توجه به اوضاع کشاورزی استان و تداوم مطلوب بارش‌ها در سال جاری پیش بینی می‌شود با تمهیدات و تسهیلات ارائه شده برای رونق کشت این محصول شاهد برداشت بیش از ۲ هزار تن کلزا در اراضی کشاورزی استان باشیم.

او افزود:خوشبختانه با وجود اجرای اقدامات موثر برای توسعه اراضی کشاورزی استان شاهد افزایش ۲ برابری میزان سطح کشت محصول کلزا در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال جدید هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد:پیش بینی می‌شود در برداشت محصول کلزا با توجه به تداوم منابع ابی و جو محیطی شاهد افزایش یافتن میزان سطح زیرکشت این محصول در اراضی کشاورزی استان طی سال اینده باشیم.

رستمی گفت:باید درنظر داشت که کلزا حاوی دانه روغنی است و وزارت جهادکشاورزی برای تامین روغن نباتی مورد نیاز کشور یک طرح ۱۰ ساله را مبنا بر کشت همگانی محصول کلزا در اراضی کشاورزی بسیاری از استان‌ها اجرایی کرده که تاکنون این طرح در استان اصفهان با موفقیت صورت گرفته است.

او یادآور شد:به خاطر اینکه کشت محصول کلزا تنها در مناطق معتدل امکان پذیر است در حال حاضر کشت این گیاه در شهرستان‌های حاشیه رود خانه زاینده رود با قدرت هرچه تمام‌تر در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد:از مهم‌ترین شهرستان‌های دارای کشت محصول کلزا در استان را می‌توان به شهرستان شاهین شهر، گلپایگان، اصفهان، فریدن و فریدونشهر اشاره کرد.

رستمی تاکید کرد:در حال حاضر بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان زیر کشت محصول کلزا رفته است.

او اضافه کرد:با توجه به ظرفیت‌های لازمی که استان اصفهان در حوزه کشاورزی در اختیار دارد می‌توان با استفاده از ان‌ها اقداماتی را در مورد افزایش میزان تولید گیاه کلزا در واحد‌های تولیدی استان اصفهان برای تامین روغن نباتی مورد نیاز استان انجام داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان ادامه داد:در مورد اشتغالزایی این حوزه مهم در استان باید اشاره کرد که تاکنون بیش از هزار نفر در این زمینه ورود پیدا کرده اند و مشغول فعالیت هستند.

رستمی یاد آور شد:محصول کلزا را می‌توان به عنوان یک محصول مهم برای توسعه صنایع و حوزه‌های کشاورزی استان اصفهان تلقی نمود به طوری که کشت این محصول می‌تواند در تناول محصولات زراعی، ایجاد تولید محصولات کشاورزی، کنترل افت‌های بیماری غلات، کاهش دهنده بیماری‌های محصولات زراعی موثر باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار