مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: برای کلیه دانش آموختگان خارج از کشور به جز آمریکا، کانادا و انگلیس، پرونده الکترونیکی تشکیل شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید انگجی، مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: ثبت سوابق تحصیلی بالغ بر ۱۰۴۰۰۰ پرونده دانش آموختگان و صدور امضای الکترونیکی تایید مدرک تحصیلی صادره از موسسات آموزش عالی غیردولتی و تأیید بیش از ۱۶۵۰۰۰ دانشنامه تحصیلی از طریق سامانه سجاد بخشی از عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان در سال ۹۸ است.

او افزود: در بخش دانش آموختگان خارج از کشور، سوابق تحصیلی ۸۰۰۰ دانش آموخته اسکن شد. همچنین فرایند ثبت پایان نامه‌ها / رساله‌های تحصیلی در سامانه ایرانداک تدوام یافت به طوری که ۴ درصد کل آمار سال ۹۸ ایرانداک به رساله‌های دانش آموختگان خارج از کشور اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید: زمان جدید برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکتری ۹۹


انگجی گفت: از ابتدای سال ۹۸ جلسات کمیسیون‌های ارزشیابی بر اساس رشته‌های تخصصی برگزار شد و همچنین ۳۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی خارج از کشور مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفت.

او با تاکید بر الکترونیکی شدن فرآیند بررسی و ارزشیابی مدارک تحصیلی گفت: به استثنای سه کشور (آمریکا، کانادا و انگلیس) برای کلیه دانش آموختگان خارج از کشور پرونده الکترونیکی تشکیل شد که در جهت اجرای دستاورد‌های دولت الکترونیک حضور مراجعین به حداقل رسید و برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان سه کشور مذکور نیز به زودی اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور دانش آموختگان با اشاره به فرآیند همانند جویی پایان نامه‌ها / رساله‌های دانش آموختگان خارج از کشور در سامانه ویراسار، این اقدام را در افزایش کیفیت بررسی و ارزشیابی مدارک تحصیلی و کاهش تقلب در آثار علمی بسیار موثر دانست.

انگجی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان‌های «فهرست نمایه‌های استنادی و تخصصی معتبر بین‏‌المللی» و «آشنایی با نرم افزار ویراسار جهت همانندجویی» را از دیگر اقدامات اداره کل امور دانش آموختگان در سال ۹۸ اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار