یک متخصص پوست و مو گفت : افراد برای رفع خشکی پوست ابتدا باید علت را شناسایی کرده و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد ملک یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز خشکی پوست دخیل است، گفت: این عوامل به دو دسته عوامل داخلی و محیطی تقسیم می‌شوند.

او گفت : برخی عوامل داخلی از جمله برخی بیماری‌های غدد درون ریز می‌تواند موجب خشکی پوست افراد شود که نمونه بارز آن بیماری کم کاری تیروئید است.

ملک افزود: در کنار عوامل داخلی، برخی عوامل محیطی نیز در بروز خشکی پوست موثر است که از جمله آن می‌توان به خشکی و کاهش رطوبت هوا و استفاده زیاد از مواد شوینده اشاره کرد.

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین برخی بیماری‌های ارثی هم می‌توانند خشکی پوست را رقم بزنند.

ملک در خصوص رفع خشکی پوست افراد، گفت: برای فهمیدن علت این مشکل، ابتدا باید سلامت فرد به لحاظ بیماری‌هایی که می‌توانند موجب خشکی پوست شوند بررسی شود و اگر مشکلی نباشد فرد باید به رفتار‌های بهداشتی خود نگاه کند. بطور مثال اگر از مواد شوینده زیاد استفاده می‌کند باید مقدار آن‌ها را کم کرده و یا هنگام شستن ظرف و... حتما از دستکش استفاده کند.

این متخصص پوست و مو در خصوص راهکار‌های پیشگیری از خشکی پوست هم گفت: مهمترین راهکار بحث کاهش استفاده از مواد شوینده و استفاده از دستکش هنگام استفاده از این مواد است.

او افزود: نکته مهم دیگر در بحث پیشگیری از خشکی پوست، خشک کردن دست‌ها بعد از هر بار شست و شو است، چرا که اگر دست‌های خیس در معرض هوا خشک شوند، پوست دست را نیز خشک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود افراد هربار بعد از شست و شوی دست و صورت، با حوله و یا با دستمال دست و صورت خود را خشک کنند.

ملک استحمام زیاد و استفاده از آب داغ را عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد و افزود: افراد باید به فراخور نیاز استحمام کرده و از آب داغ هم استفاده نکنند و سعی کنند آب استفاده شده برای استحمام تنها کمی گرم باشد.

این متخصص پوست و مو استفاده از زیاد از صابون راهم عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد وافزود: صابون، چربی را آب می‌کند و درصورت استفاده زیاد از این محصول، لایه نازکی از چربی که روی پوست صورت قرار داشته و از پوست در برابر خشک شدن محافظت می‌کند، از بین رفته و موجب خشکی آن می‌شود.

او گفت: توصیه بر این است افراد به جای صابون از سایر شویند‌های دیگر متناسب با پوست خود استفاده کنند تا پوست آن‌ها دچار خشکی نشود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.