دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از بیکاری ۹ هزار و ۲۰۰ کارگر همدانی در زمان شیوع کرونا خبر داد.

بیکاری بیش از ۹ هزار کارگر همدانی به دلیل کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ چنگیز اصلانی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه این ویروس بیشترین آسیب را به قشر کارگر وارد کرد، گفت: تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا مشکلات تولید را در کشور تشدید کرد و معیشت و اشتغال کارگران را تحت تأثیر قرار داد.

او  افزود: براساس قانون اگر تولید و خدمات مختل شود از محل حق بیمه‌ای که کارفرما به عنوان بیمه بیکاری پرداخت می‌کند، باید برای کارگران بیمه بیکاری واریز شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۶۰ هزار نفر مشمول دریافت حق بیمه بیکاری در کشور شناسایی شده‌اند بیان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار نفر مربوط به استان است که پس از پالایش به ۹ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

اصلانی با بیان اینکه در بخش تولید می‌توان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌ها را ادامه داد، اما با شرایط موجود امکان ادامه کار در بخش خدمات وجود ندارد اضافه کرد: در چنین شرایطی بسیاری از کارگران به ویژه در بخش خدمات با مشکل مواجه هستند و برخی با قرض گرفتن و حتی فروش وسایل منزل، زندگی خود را سپری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امیدوارم هر چه سریع‌تر حق دریافت بیمه بیکاری به حساب ۹ هزار و ۲۰۰ نفر کارگر همدانی واریز شود یادآور شد: کرونا بیشترین ضرر را به جامعه کارگری به ویژه کارگران بخش خدماتی وارد کرد به طوری که این قشر زحمت‌کش شغل خود را از دست دادند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.