دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: کامیون‌داران معتقدند که خرید کامیون‌های کارکرده اروپایی به صرفه‌تر است.

احمد کریمی دبیر انجمن کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نوسازی ناوگان یکی از آرزو‌های دیرینه کامیونداران بوده است گفت: تبدیل کامیون‌های فرسوده به کامیون‌های نو همواره در بین کامیون‌داران از سال‌های گذشته مطرح بوده اما متاسفانه تاکنون  در حوزه حمل و نقل کالا اقدام خاصی صورت نگرفته است.

او با اشاره به اینکه حدود ۵ سال پیش طرح نوسازی ناوگان فرسوده که هم اکنون از آن به عنوان طرح قدیم یاد می‌شود، مطرح بود و مقرر شده  بود از طریق آن کامیون‌ها نوسازی شوند، تصریح کرد: در زمان اعلام این طرح  تعداد زیادی از کامیون داران ثبت نام کردند، اما به دلیل ناهماهنگی بین شرکت‌های خودروساز، بانک‌های عامل و سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای این طرح کار آمد نبود و به همین دلیل  نیمه کاره رها شد.

کریمی توضیح داد: متاسفانه شرکت‌های خودروسازی نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و پس از دریافت مبالغی از متقاضیان و  بعد از گذشت چند سال به جای تحویل خودرو تنها پول مالک خودرو را به حساب آن‌ها واریز کردند.

او یاد آور شد: تعداد زیادی از  کامیون داران سه سال پیش ۳۰ میلیون تومان به حساب یکی از شرکت‌ها واریز کردند و ۱۴ میلیون تومان هم گواهی اقساط را ارائه کردند، اما بعد از گذشت سه سال هیچ خودرویی به این مالکان تحویل ندادند و حتی مبلغ ۱۴ میلیون تومان هم به حساب آنها عودت داده نشد.

کریمی با اشاره به اینکه پیش از این در رابطه با کامیون، مدل و سن آن‌ مطرح بود به طوری که سازمان استاندارد اعلام کرده بود که عمر کامیون‌ها باید ۳ سال و میزان کارکرد آن‌ها صفر باشد، ولی کامیون داران و سازمان راهداری اعلام کردندکه کامیون‌های کارکرده اروپایی از لحاظ قیمتی برای خریداران به صرفه‌تر است و البته کامیون‌های   سه سال کارکرد اروپایی هزاران بار بهتر است از کامیون‌های نو  بی کیفیت چینی است.

دبیر انجمن کامیون داران اظهار کرد: اگر قرار است دولت طرح کلید به کلید را اجرا کند باید بر اساس تعهداتی که وجود دارد یک ناوگان فرسوده را خارج و یک ناوگان نو را تحویل کامیون داران دهد چرا که اگر برنامه‌ریزی درستی در این زمینه انجام نشود ما با حجم انبوهی از کامیون‌ها فرسوده رو به رو می‌شویم که برای این بخش دردسرساز خواهد شد.

او در پایان گفت: باید در مقابل پلاک کردن یک ناوگان جدید یک ناوگان فرسوده خارج شود و در این زمینه باید در سازمان راهداری و همچنین وزارت صمت مصوبه‌ای ارائه شود تا مشکل در حوزه حمل و نقل ایجاد نشود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشین کامیون بنز داشتیم مدل 1360 فروختیم شده 3 برابر دیگه نتونستم بخریم از مسولین خواهش میکنم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک بحث مهم کیفیت تولید و اوازم یدکی هست
Iran (Islamic Republic of)
نقی معمولی 3
۱۶:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میگم کیفیت خودروهای 20 ساله اروپایی از خودروهای نو ی چینی وایرانی بهتره. حاضرم قسم بخورم وثابت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قسم بخور و ثابت کن
آخرین اخبار