نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تحرکات ایضایی دولت‌های استکباری به ویژه آمریکای جنایتکار برای زیر سوال بردن جبهه مقاومت و ایجاد رعب و هراس در ایران اسلامی همچون همیشه بی نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در پیام جمعه در مصلای امام خمینی رشت ، با اشاره به سختی ها و مشکلات عدیده ای که در پی شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان ایجاد شد ، گفت : ایجاد روح دعا و توسل ، تقویت صبر و شکیبایی و افزایش همیاری و همدلی بین مردم از پیامدهای مثبت شیوع این بیماری محسوب می شود.

او با بیان اینکه درباره دلایل بروز بلایا در جوامع بشری روایات بسیاری ذکر شده است ، افزود: ادب کردن ظالمان ، امتحان کردن مومنان ، درجه دادن به انبیا و کرامت برای اولیاء برخی موارد و دلایل بروز بلایا است که در روایت ها به آنها اشاره شده است.

امام جمعه رشت در ادامه به جنبه ها و نگاه های فلسفی و اخلاق مدارانه پیرامون بلایا و ناگواری های زندگی اشاره کرد و گفت : آنگونه که در متون و روایات ذکر شده در درون بلایا نعماتی نهفته است که اگر انسان به آنها توجه کند از بلا خشمگین نخواهدشد.

آیت الله فلاحتی در بخشی دیگر از پیام جمعه ، به خباثت دولت های استکباری در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود : تحرکات ایضایی این دولت ها به ویژه آمریکای جنایتکار برای زیر سوال بردن جبهه مقاومت و ایجاد رعب و هراس در ایران اسلامی همچون همیشه بی نتیجه ماند.

او به رزمایش مردمی مواسات ، همدلی و کمک مومنانه اشاره و بر شکل گیری سریع و تاثیرگذار پویش های مردمی برای کمک رسانی به خانواده ها و دستگیری افراد جامعه هدف این رزمایش تاکید کرد.

 نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان با قدردانی از کادر بهداشت و درمانی به دلیل جانفشانی و تلاش گسترده برای بهبودی بیماران و ریشه کنی بیماری کرونا ، از فعالان عرصه رسانه به ویژه صدا و سیما نیز به دلیل حضور بی وقفه در میدان و اطلاع رسانی سریع و انعکاس دقیق اتفاقات این ایام تجلیل کرد.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.