معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان‌های کشور ، با اختصاص بخش ویژه برای بیماران کرونایی، به روال عادی خدمات‌دهی بپردازند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در نشست ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا سمنان بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی و با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، باید بیمارستان ها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی ارائه شود.

او بر مقابله با زمینه عادی سازی این ویروس در جامعه تاکید و بیان کرد: مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی این شرایط کاملا مخالف است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه ریزی های استانی موارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، شناسایی بیماران در مراحل اولیه و قرنطینه آنها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه آنها لحاظ شود.

او هدف خود از سفر خود به استان سمنان را قدردانی از کارکنان حوزه سلامت این استان بیان کرد و ادامه داد: اقدامات و فعالیت هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام شده، باید ادامه یابد و از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملا آماده باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو هدف برای برنامه ریزی های استانی برشمرد و گفت: این برنامه ریزی ها باید طوری باشد که در کنار حفظ حیات و زندگی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری و مرگ و میر، به معیشت و درآمد مردم هم توجه شود.

طبق گفته ظهر دیروز رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.