رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت حرم شاهچراغ (ع)، شکل گیری این قرارگاه را حاصل حرکتی بزرگ، بی نظیر و تاریخی در استان فارس دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و با ابتکاری که از سوی حضرت آیت الله دستغیب تولیت معزز حرم شاهچراغ (ع) با تشکیل قرارگاه بهداشت و سلامت این حرم مطهر شکل گرفت، شاهد وحدت رویه در جهت دهی منطقی و منسجم به اقدامات و کمک‌های مردمی بودیم.

او با بیان اینکه با همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی و سایر قرارگاهها، قرارگاه احمدبن موسی (ع) بر مبنای ۲ موضوع اصلی بهداشت و سلامت و معیشت مردم شکل گرفت، افزود: با کمک همه اعضای ستاد و خیرین اقدامات ارزشمندی در حوزه معیشت و سلامت انجام شد.

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجل یازدهم، بیان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت مجمع خیرین سلامت تجهیزات خوبی را برای بیمارستان‌ها فراهم کرده و بخش اعظمی از نیاز‌های بهداشتی مردم را تامین کردند.

عزیزی همچنین گفت: پس از شکل گیری قرارگاه، نیاز‌های اساسی مردم به ویژه آسیب دیدگان از کرونا را مورد توجه جدی قرارگاه قرار گرفت و همین جا تاکید می‌کنم این‌ها صرفا اقدامات بنده و سایر دوستان قرارگاه نبود بلکه اقدامات مردم نوع دوست استان بود که این حرکت بزرگ، تاریخی و بی نظیر را در فارس به ویژه شیراز رقم زدند.

او با تشریح چگونگی شکل گیری قرارگاه بهداشت و سلامت حرم شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: در ابتدا یک شورای راهبردی با حضور امام جمعه شیراز، تولیت آستان، استاندار فارس و برخی مسوولان پیش بینی و ذیل قرارگاه نیز یک ستاد اجرایی تشکیل شد.

عزیزی ادامه داد: برای اینکه امور قرارگاه در یک مسیر منظم و منطقی پیش رود، ۷ کارگروه از جمله کارگروه‌های بهداشت، فرهنگی، محلات، نظارت و... تعریف شد که هر کدام از کارگروه‌ها بر نیاز‌های اساسی حوزه مربوطه متمرکز شدند.

او افزود: به فرض مثال کارگروه فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات و دروغ‌هایی که در فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا منتشر می‌شد، شکل گرفت که ریاست محترم صدا و سیمای فارس نیز مدیریت این کارگروه را بر عهده داشت و یا اینکه کارگروه بهداشت در تولید ماسک، گان و مواد ضد عفونی و کارگروه تامین و تجهیز با هدف تامین نیاز‌های اساسی با مدیریت سازمان صمت فعال شدند.

رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت فارس گفت: همه این کار‌ها برای ایجاد یک انسجام و وحدت رویه بود و در این راستا مجمع خانه خیرین و تشکل‌های امدادی کمک شایانی کردند ضمن اینکه سپاه و بسیج غیرتمند پایگاه‌ها و نواحی ۴ گانه را یار و مددکار قرارگاه قرار دادند.

عزیزی تصریح کرد: قرارگاه احمدبن موسی (ع) مدل خوبی شد برای مقابله با مشکلات به طوری که خیلی از استان‌ها از آن الگو گرفتند در حالی که ما مایل نبودیم نقش یک خیریه را داشته باشیم بلکه بیشتر به دنبال یک هم افزایی بودیم.

او در مورد اقدامات قرارگاه نیز به صورت مصداقی، گفت: با بهره گیری از تمام فرصت ها، قریب ۱۵۰ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان شد و بیش از یک مییلون تولید وسائل بهداشتی از قبیل ماسک و... داشتیم ضمن اینکه یک صد هزار لیتر مواد ضد عفونی را نیز تامین و تولید کردیم.

منتخب شیراز و زرقان در مجلس یازدهم افزود: سعی ما در قرارگاه بر این بوده که گروه‌های آسیب پذیر و مبتلایان به کرونا در اولویت اهدای کمک‌ها قرار گیرند لذا از طریق خُدّام بسته‌های معیشتی و بهداشتی با حفظ کرامت انسان‌ها به درب منازل برده شد.

عزیزی همچنین گفت: از نخستین روز فروردین ماه ۹۹ که با موجی از مسافران نوروزی روبه رو شدیم، به اجبار و به دلیل مقابله با شیوع کرونا مانع ورود مسافران نوروزی به شیراز شدیم که صحنه خوبی نبود، اما حرم شاهچراغ (ع) در یک کار شایسته خدام خود را به پلیس راه شیراز- اصفهان فرستاد و اول از آن‌ها دلجویی شده و بعد با اهدای بسته تبرکی، ضمختی برگزداندن مسافران تلطیف شد.

او تصریح کرد: این کار تاثیر بسیار خوبی داشت و در ادامه خدام وارد بیمارستان‌ها شدند و مجموعه بسته‌های تبرکی را به پرستاران و پرسنل اهدا کردند.

رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت شاهچراغ (ع) در عین حال به ابعاد دیگر تشکیل این قرارگاه نیز اشاره کرد و گفت: همیشه این تصور بوده که اماکن مذهبی صرفا برای عبادت بنا شده، اما ما این نگاه را عوض کردیم.

عزیزی بیان کرد: دراین قرارگاه ثابت شد که اماکن مقدسه می‌توانند نیاز‌های مردم را نیز در گرفتاری‌ها برطرف کنند.

او یادآور شد: به عنوان نمونه شبستان امام خمینی (ره) در حرم شاهچراغ (ع) تبدیل به کارگاه خیاطی شده و قریب به ۳۰ دستگاه چرخ در آن مستقر شد و در هیمن مدت بیش از ۳۰۰ هزار ماسک را تولید و رایگان در اختیار نیازمندان قرار داد.

 منتخب شیراز و زرقان افزود: رسانه‌های کشور و استان این حرکت را به صورت یک کار برجسته مردمی انعکاس داد به طوری که یک الگو شد و استان‌های دیگر نیز از این حرکت استقبال کردند.

عزیزی ادامه داد: در کنار حرم شاهچراغ (ع)، حرم‌های حضرت علی بن حمزه و سید علاء الدین حسین و سایر اماکن مذهبی نیز نقش آفرین شدند و نشان دادند این اماکن فقط برای زیارت و عبادت نیست و می‌توانند در مواقع بحران و نیاز به کمک مردم بیایند.

او به دارالشفای حرم شاهچرغ نیز اشاره کرد و گفت: دارالشفای حرم با کمک دکتر ایمانیه رئیس کارگروه بهداشت قرارگاه و مشاور وزیر بهداشت آماده شد به طوری که چند پزشک فوق تخصص در آن مستقر شدند و روزانه به نیازمندان خدمات می‌دهند.

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم همچنین گفت: برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیرین، یک سامانه نیز در کمیته امداد تعریف شد تا کمک‌های خیرین را برای ایجا عدالت در توزیع بسته‌ها ثبت کند.

عزیزی تصریح کرد: ما در قرارگاه به دنبال ارتباط توانمندان و نیازمندان هستیم و می‌خواستیم این گروه‌ها را به هم وصل کنیم که در این راستا موقوفه‌ها نیز انصافا به خوبی ورود کردند و الان بخش بسیاری از نیازمندان از همین طریق پوشش داده شدند.

او ضمن قدردانی از مردم که در طول این ایام صبورانه برخورد کردند، خیرین، گروه‌های جهادی، اصحاب رسانه، همه شخصیت‌های استان از علما تا مسوولان، تولیت آستان‌های مقدس و ... نیز گفت: این ایام و هم افزایی دیدنی به وجودآمده، برای بنده یادآور دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار