شستن دست ها همچنان مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا

رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شستن دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون، همچنان مناسب ترین راه به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد حسن اعلمی رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه عدد ۵ در کنترل عفونت عدد مهمی است، گفت:  زیرا در پنج زمان پرسنل و پزشکان در بیمارستان ملزم به شستن دست‌ها هستند.

او افزود: این حق بیماران است که مراقبت تمیز و ایمن دریافت کنند و این زمان‌ها شامل قبل از دست زدن به بیمار، قبل از هر اقدام درمانی که نیاز به رعایت پاکیزگی است، بعد از تماس با مایعات بدن که خطر آلودگی و عفونت دارند، بعد از تماس با بیمار و بعد از دست زدن به محیط اطراف بیمار است.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، مراقبت اصولی و درست از سوی افراد و نیز رعایت حفظ سلامت مورد توجه بوده تا علائم انتقال ویروس از بین برود.

بیشتر بخوانید: کولر خودرو هم می‌تواند عامل انتشار کرونا باشد/ ناقل خاموش را جدی بگیرید

دکتر اعلمی  با بیان اینکه در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانمان باید دست‌ها را به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشوییم و این کار باید به شکل کامل انجام شود، بیان کرد: همچین در صورت استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده هم باید این محلول بین ۲۰ و ۳۰ ثانیه به دست‌ها مالیده شود تا آلودگی به‌طور کامل از بین برود.

او تصریح کرد : افراد نباید از متانول جهت ضدعفونی استفاده کنند، زیرا موجب آسیب جدی از جمله کوری دائمی می‌شود و معتقدیم که بهترین شرایط، شستن دست با آب و صابون بوده و نباید با داشتن دستکش فکر کنیم که ایمن هستیم و دچار آسیب نمی‌شویم.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: به مناسب روز جهانی پاک مسابقه نقاشی ویژه کودکان با عنوان دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی و با موضوع بهداشت فردی و شستن صحیح با صابون از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

دکتر اعلمی اظهار کرد: این مسابقه در محور‌های بهداشت دست‌های من (لباس ها، اسباب بازی ها، خوراکی ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم) و دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستندبرگزار می‌شود و کودکان گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال می‌توانند در آن شرکت کنند.تکنیک این مسابقه آزاد است و حداکثر اندازه آثار ۵۰ در ۷۰ سانتی متر اعلام شده است.

علاقمندان بخش ملی این مسابقه از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و در بخش بین الملل از ۱۵ مارس تا ۱۵ جولای ۲۰۲۰ می‌توانند با مراجعه به نشانی www.paint.fast.kpf.ir نسبت به بارگذاری نقاشی خود اقدام کنند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار